2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بازیگران زن خارجی که با سریال های ایرانی مشهور شدند

بازیگران زن خارجی که با سریال های ایرانی مشهور شدند

تاکنون چند بازیگر خارجی با بازی در سریال های مدار صفر درجه، در چشم باد، حوالی پاییز، شکرانه و تمام رخ به شهرت رسیده اند.

دوات آنلاین -معمولا در ترکیب بازیگران سریال‌های تلویزیونی، نام‌ بازیگران ناشناخته خارجی مورد توجه ویژه مخاطبان قرار می‌گیرد و نقش یا بازی آن‌ها زیر ذره‌بین تماشاگران می‌رود. در نتیجه این چهره‌ها به بهانه بازی در مجموعه‌ای پرمخاطب و ایفای یکی از نقش‌های اصلی، در ایران به شهرت می‌رسند و نام‌شان بر سر زبان‌ها می‌افتد. در طول سال‌های گذشته مجموعه‌های «مدار صفر درجه»، «در چشم باد»، «شکرانه» و «حوالی پاییز» باعث شهرت بازیگر خارجی‌شان شدند و به تازگی نیز «سرجوخه» و سریال تمام رخ یک بازیگر خارجی را به مخاطبان معرفی کرده‌اند. به بهانه پخش مجموعه «تمام رخ» با حضور اسویت لانا سوپلنیاک بازیگر اوکراینی، درباره حضور بازیگران زن خارجی در یکی از نقش‌های اصلی سریال‌های ایرانی می‌خوانید.

 

جاسوس اوکراینی آثار امنیتی

خراسان با مقدمه بالا نوشت: اسویت لانا سوپلنیاک بازیگر اوکراینی، اولین‌بار پاییز سال گذشته با مجموعه امنیتی «سرجوخه» در تلویزیون دیده شد. این بازیگر نقش یک جاسوس به نام «فلورا» را ایفا می‌کرد که با هدف فریب یک جوان به نام «غلامرضا» برای ترور یکی از دانشمندان ایرانی، به او نزدیک می‌شد. با توجه به ویژگی‌های شخصیت «فلورا»، لازم بود که یک بازیگر خارجی این نقش را ایفا کند، آشنایی با زبان فارسی نیز لازمه نقش او بود. سوپلنیاک تسلط کاملی به زبان فارسی داشت و دیالوگ‌هایش را به طرز جالبی بیان می‌کرد، بنابراین حضورش در این نقش مورد توجه قرار گرفت.

 

«فلورا» در سرنوشت «غلامرضا» و مسیر قصه نیز تاثیر فراوانی داشت. این بازیگر اوکراینی یک سال پس از «سرجوخه»، با مجموعه امنیتی دیگری به نام «تمام رخ» به تلویزیون آمده است. او در این سریال نیز نقش یک جاسوس را ایفا می‌کند که به دلیل اسیر شدن همسرش توسط داعش و با هدف آزادی او، از طریق آشنایی با یک داروساز در ایران، مجبور شده ماموریتی را انجام بدهد. معلوم نیست این بازیگر در آینده، در دیگر آثار امنیتی احمد و محمود معظمی حضور داشته باشد یا خیر اما فعلا دو سریال تلویزیونی را در کارنامه  اش دارد.

ناتالی متی بازیگر خارجی سریال مدار صفر درجه بود

بازیگر فرانسوی در اثر ماندگار فتحی

سریال مدار صفر درجه جزو آثار ماندگار حسن فتحی است و در خاطرات مخاطبان تلویزیون جایگاه ویژه‌ای دارد. ناتالی متی بازیگر خارجی این مجموعه با ایفای یکی از نقش‌های اصلی سریال، شانس حضور در یکی از آثار پرمخاطب و خاطره‌انگیز تلویزیون را به دست آورد. این بازیگر فرانسوی نقش شخصیتی به نام «سارا آستروک» را برعهده داشت که در زمان جنگ جهانی دوم، در پاریس با دانشجویی ایرانی آشنا می‌شود و رابطه عاشقانه‌ای میان آن‌ها شکل می‌گیرد. علاوه بر جذابیت‌های قصه و حضور پررنگ «سارا» در سریال، صدای آشنای مریم شیرزاد به عنوان دوبلور این نقش نیز باعث شد شخصیت او بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. او چند سال بعد، بار دیگر در فیلم «یک روز دیگر» با حسن فتحی همکاری کرد، اما نام ناتالی متی، سال 86 با «مدار صفر درجه» بر سر زبان‌ها افتاد.

 

ستاره صفرآوه در سریال در چشم باد

ستاره صفرآوه بازیگر تاجیکی سریال «در چشم باد» نیز مانند ناتالی متی، با ایفای نقش در یک مجموعه تاریخی توانست شهرت فراوانی در ایران برای خود دست و پا کند. او سال 88 با این سریال برای اولین‌بار در قاب تلویزیون دیده شد. «در چشم باد» قصه خانواده «ایرانی» را در زمان گذشته و حال یعنی سال‌ 1300، دهه‌های 20 و 60 و دوران دفاع مقدس روایت می‌کرد. قصه عشق «بیژن ایرانی» و «لیلی» با بازی ستاره صفرآوه و تاثیر وقایع تاریخی بر زندگی و جدایی این دو شخصیت محور اصلی قصه بود. زبان تاجیکی صفرآوه نیز جزو جذابیت‌های نقش «لیلی» بود،به همین دلیل حضور این بازیگر در سریال جعفری جوزانی مورد توجه قرار گرفت. «در چشم باد» تنها اثر کارنامه ستاره صفرآوه است و حضورش در سینما و تلویزیون ایران ادامه‌دار نشد.

 

بازیگر تاجیکی شکرانه

سریال «شکرانه» به کارگردانی سعید سلطانی، اولین‌بار رمضان سال 86 روی آنتن رفت و یک بازیگر تاجیکی را به مخاطبان معرفی کرد. این مجموعه قصه جوانی به نام «حامد» با بازی پوریا پورسرخ را روایت می‌کرد که طی اتفاقی برای دیدار با خانواده عمویش به تاجیکستان سفر می‌کند و در این سفر، به دختر عموی خود «نادیا» علاقه مند می‌شود. نقش این دختر تاجیکی را بازیگری به نام شیفا صفروا بازی می‌کرد. «شکرانه» به اندازه «مدار صفر درجه» یا «در چشم باد» دیده نشد، اما در زمان پخش این سریال، نام بازیگر تاجیکی‌اش توجه مخاطبان را جلب کرد. «شکرانه» اولین و آخرین سریال تلویزیونی کارنامه صفروا در ایران بود.

آن ماری سلامه بازیگر خارجی سریال حوالی پاییز بود

آن ماری سلامه، بازیگر لبنانی سریال حوالی پاییز

آن ماری سلامه بازیگر لبنانی، سال 97 پس از پخش مجموعه «حوالی پاییز» ساخته حسین نمازی، به چهره شناخته شده‌ای تبدیل شد. این سریال با روایت قصه یکی از خانواده‌های شهدای منا، به این فاجعه که سال 94 اتفاق افتاد، می‌پرداخت. در بخشی از قصه این مجموعه نیز به ازدواج پسر خانواده (حسین مهری) با دختری عرب پرداخته شد. آن ماری سلامه نقش این شخصیت به نام «ساره» را ایفا کرد. او برای بازی در این سریال، زبان فارسی را آموخت و به خوبی از پس یادگیری آن برآمد. این بازیگر لبنانی پس از شهرت با «حوالی پاییز»، در فیلم کمدی «کوسه» که هنوز اکران نشده و مجموعه «نجلا 2» نیز که نوروز امسال روی آنتن رفت، بازی کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.