2024/05/08
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
چای سفید را چگونه دم می کنند

چای سفید را چگونه دم می کنند

طرز تهیه چای سفید چگونه است و آن را با چی می خورند؟

دوات آنلاین -یکی از نوشیدنی های گرم که شاید قبلا تجربه نکرده باشید اما خاصیت های زیادی دارد چای سفید است که طرز دم کردن آن را می توانید در ادامه یاد بگیرید.

 

روش دم کردن چای سفید

به نوشته ایرنا، آب سرد را داخل کتری بریزید و بگذارید کم کم دمای آن زیاد شود اما نباید به جوش بیاید. بهترین دمای آب برای درست کردن دمنوش چای سفید بین 77 تا 85 درجه سانتی گراد است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای ماسالا در خانه

 

در لیوان و یا قوری مناسب برگ چای را بریزید و آب جوش را روی آن بریزید. چای سفید باید یک تا ۵ دقیقه دم بکشد. رنگ چای سفید بسته به زمان دم کشیدن ان می تواند از زرد کم رنگ تا نارنجی کم رنگ تغییر کند.

چای سفید را چطوری درست کنیم

طعم چای سفید

چای سفید هم مثل چای سبز بدون تخمیر تهیه می شود.این چای در مقایسه با چای سبز طعم ملایم تری دارد و یکی از خواص بی نظیرش در کاهنده کلسترول و فشارخون، ضدویروس و تقویت کننده لثه، آرام بخش و شادی آور است.

 

چای سفید را با چی بخوریم

اگه می خواهید چای سفید شما عطر و طعم قوی تر و سنگین تری داشته باشد توصیه می کنیم زمان دم کشیدن را بیشتر کنید اما توجه داشته باشید که در این صورت مزه چای کمی به سمت تلخی میرود. شما می توانید این چای را ساده و یا با عسل میل کنید.

 

فیلم: قهوه موکا درست می شود

 

کاله هم نوشته: به دلیل عطر و طعم لطیف چای سفید، شیرین کننده‌ها و شیر به آن اضافه نمی‌شوند و اغلب آن را به تنهایی یا با یک میان وعده سبک سرو می‌کنند. چای صبحگاهی یا استراحت بعدازظهر بهترین راه برای قدردانی کامل از این چای مفید و لطیف است.

چای سفید را با چی بخوریم

شیوه نگهداری چای سفید

چای سفید را در ظرفی که هوا داخل آن نفوذ نمی‌کند، در مکانی خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. برگ‌های این چای بدون طعم تا دوسال بدون از دست دادن کیفیت‌شان در این شرایط قابل نگهداری هستند.

 

چای‌های با مواد افزودنی مرکبات و وانیل به مدت شش ماه تا یک سال با این شرایط قابل نگهداری هستند. بعد از گذشت این مدت چای خراب نمی‌شود اما طعم و مزه خود را از دست می‌دهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.