2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه چای ماسالا در خانه

طرز تهیه چای ماسالا در خانه

چای ماسالا نوشیدنی بسیار مفیدی است که شما می توانید خودتان آن را در خانه درست کنید.

دوات آنلاین -یکی از نوشیدنی های گرم پرخاصیت که در بسیاری از کشورها رواج دارد چای ماسالا است. اگر می خواهید آن را خودتان در خانه درست کنید طرز تهیه این نوشیدنی را در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای چای ماسالا

به نوشته خراسان شما برای درست کردن این نوشیدنی برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارید:

چوب دارچین:۲ عدد

زنجبیل:۳ تکه

فلفل سیاه: ۲ قاشق مربا خوری

بادیان ستاره ای:  ۳ تا ۴ عدد

میخک: یک قاشق مربا خوری

جوز هندی: یک عدد

شیر: ۲ لیوان

چای: یک قاشق غذا خوری

آب:  یک لیوان

شکر:  ۲ قاشق غذا خوری

چای ماسالا را چطور درست می کنند

روش درست کردن چای ماسالا

1- ابتدا تمام ادویه های مدنظر را آماده و اندازه کنید. سپس داخل یک تابه همه ادویه ها را برای ۳ دقیقه تفت دهید تا عطر آن ها آزاد و رطوبت آن ها خشک شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 6 نوع نوشیدنی گرم مجلسی برای پذیرایی از مهمان

 

2-حالا همه ادویه ها را داخل آسیاب بریزید و مخلوط کنید. اگر آسیاب ندارید می توانید داخل هاون بریزید و بکوبید. این ادویه ماسالاست که می توانید داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

3-آب را داخل یک شیر جوش بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید، سپس چای را اضافه کنید و به دلخواه کمی گل و هل نیز بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد شکر را اضافه کنید.

 

4-در ادامه شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به جوش بیاید. یک قاشق چای خوری از ادویه چای داخل مواد بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و به جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید، سپس برای ۵ دقیقه دم بگذارید و بعد از صافی رد کنید و داخل لیوان بریزید. این مقدار به شما چهار فنجان ماسالا می دهد و می توانید در انتها کف شیر درست کنید و روی چای بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.