2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چطور ژله را قالبی دربیاوریم

چطور ژله را قالبی دربیاوریم

با 4 ترفند برای قالبی درآوردن ژله در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -یکی از سختی های درست کردن ژله تازه بعد از تمام شدن کار شروع می شود و شما باید آن را طوری از قالب دربیاورید که ظاهر و شکلش خراب نشود. این کار ترفندهایی دارد که در ادامه توضیح داده شده است.

روش قالبی درآوردن ژله را یاد بگیرید

ژله در قالب فلزی، سیلیکونی و پلاستیکی

خراسان نوشت: تهیه ژله در قالب‌های مختلف با هم تفاوت دارد. در قالب فلزی، تنها کافی ‌است قالب را خیس کنید و در فریزر بگذارید تا یک لایه بسیار نازک یخ‌ببندد اما قالب‌های پلاستیکی و سیلیکونی را به مقدار خیلی کم چرب کنید، کمی شکر روی آن بپاشید و آن را در یخچال قرار‌دهید.

 

 زمان کافی برای بستن ژله را در نظر بگیرید. هر چه زمان بیشتری گذشته‌باشد لبه‌های کناری ژله در قالب راحت‌تر برگردانده و از آن خارج می‌شود.

 

فیلم: طرز تهیه ژله دو رنگ میوه ای و رنگین کمانی

 

ممکن است هنگام برگشتن، ژله درست در وسط ظرف قرار نگیرد و بخواهید آن را کمی جا‌به‌جا کنید. برای این‌که هنگام حرکت دادن ژله روی ظرف به مشکل برنخورید، ظرف را کمی خیس‌کنید تا ژله راحت روی آن سُربخورد.

 

 برای جدا کردن ژله از قالب های سیلیکونی و پلاستیکی یا فلزی به یک ظرف آب ولرم نیاز دارید. قالب را داخل ظرف قرار دهید و با کاردک یا یک چاقوی‌ تیز به آرامی ژله را از دیواره‌های قالب جدا کنید. برای این که ژله از کف آن نیز جدا شود باید کمی آن را تکان دهید. در صورت لزوم این کار را چند بار انجام دهید تا ژله کاملا جدا شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.