2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه عطر خوب برای خود انتخاب کنیم

چگونه عطر خوب برای خود انتخاب کنیم

انتخاب عطر مناسب برای هر فردی فوت و فن هایی دارد. اصول این کار را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -خیلی از ما موقع خرید عطر حسابی گیج می شویم و نمی دانیم کدام را انتخاب کنیم. عطر خوب و مناسب برای هر فردی متفاوت است و برای خرید باید به نکاتی ریز توجه کنید.

 

ترفندهای خرید عطر

خراسان نوشت، به بیان بسیاری از رایحه‌شناسان، عطر مانند یک ترکیب موسیقی است و نت‌های مختلفی دارد. زمانی که عطر روی پوست اعمال می‌شود، ابتدا روی نت‌های بالایی باز می‌شود، سپس با نت‌های میانی ملایم می‌شود و در نهایت جای خود را به نت‌های پایه می‌دهد. نت بالایی آن چیزی است که در اولین نمونه از عطر، بو می‌کنید. این تنها 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین برای انتخاب عطر مورد علاقه تان آن را روی یک کارت اسپری کنید.

 

اولین قدم برای آزمایش عطر، اسپری کردن آن روی کارت است، اما برای این که واقعا بفهمید یک عطر برای شما مناسب است یا نه، باید به «قلب» یا نت میانی آن برسید. این رایحه‌ای است که پس از  مخلوط شدن عطر با ترکیب شیمیایی منحصر به فرد پوست شما شروع به ظهور می‌کند. معمولا حدود 20 دقیقه طول می کشد تا نت میانی به طور کامل خودش را نشان دهد. نت پایه، مرحله پایانی عطر شماست، یعنی بویی که پس از خشک شدن عطر ایجاد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم عطر اصل است یا قلابی

 

این بویی است که از شما در ذهن دیگران باقی می‌ماند. از آن جایی که همه ما پوست‌های متفاوتی داریم، یک عطر یکسان در افراد مختلف بوی متفاوتی می‌دهد. بهتر است از عطر به صورت مستقیم روی مناطقی از بدن که خون در آن ها جریان دارد (رگ ها) استفاده کنید.

موقع خرید عطر به چه نکاتی دقت کنیم

عطر سرد و گرم چه فرقی دارند

اگر بخواهیم به صورت ساده تفاوت دو نوع عطر سرد و گرم را بیان کنیم می‌توانیم بگوییم به عطرهایی که در آن‌ها رایحه نارنج، هندوانه و لیمو به کار رفته است عطرهای سرد می‌گویند و به عطرهایی که در آن ها رایحه های ادویه های شرقی، شکلات یا چوب به کار رفته است، عطرهای گرم می‌گویند.

 

عطر فصول گرم  یکی از مواردی که هنگام انتخاب یک عطر باید در نظر گرفت آب و هواست، زیرا آب و هوا بوی عطر و عملکرد آن را روی پوست شما تغییر می‌دهد. بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم در ماه‌های گرم‌تر از عطرهای سبک‌تر و سردتر استفاده کنیم، اما آیا واقعاً درست است که در تابستان (مثلاً) فقط عطرهای با بوی مرکبات را استفاده کنیم؟

 

هوای گرم نت‌های عطر را تشدید و آن‌ها را سریع‌تر روی پوست پخش می‌کند، به همین دلیل است که برای ماه‌های گرم سال پیشنهاد می‌شود عطرهای خنک و سرد مثل رایحه های خوش لیمو، توت فرنگی، نارگیل، یاسمن و آناناس را انتخاب کنید. خنکی عطرهای مناسب فصول گرم سال، حس شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانند شور و نشاط را در شما زنده کنند.

 

در همین زمینه: چه کنیم که بوی عطر ماندگار شود؟

 

عطر فصول سرد  پوست بدن شما در فصل زمستان خشک‌تر از فصل‌های گرم سال است، به همین دلیل اگر از همان عطرهایی که در بهار یا تابستان استفاده کردید، در فصول سرد هم استفاده کنید، ماندگاری عطر زیاد نخواهد بود. پس باید عطرهای سبک تابستانی را کنار بگذارید و به سراغ عطرهای سنگین تر بروید. بهترین عطر برای انتخاب در زمستان، رایحه های وانیل، دارچین، عود، عنبر و رایحه های ادویه‌ای است.

 

عطر زدن در پاییز و زمستان

در فصل‌های سرد حالت سستی و کرختی در افراد ایجاد می‌شود، با استفاده از مناسب‌ترین عطر برای فصل سرد (عطرهایی با رایحه گرم و تند) شما می‌توانید در بدن حرارت ایجاد کنید و این حالت سستی و کرختی را از بین ببرید. با همه این‌ها، فرهنگ‌ها و مردم زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند همیشه و در هر فصلی، از عطر گرم استفاده کنند. رایحه‌های فصلی با هم متفاوت هستند زیرا دما باعث می شود کارکرد آن ها روی پوست شما تغییر کند اما انتخاب نوع عطر در نهایت کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

چگونه بفهمیم چه عطری برای ما مناسب است

انتخاب عطر برای جاهای مختلف

پرفیوم‌ها

پرفیوم‌ها بهترین و با دوام‌ترین نوع رایحه‌ها با 22 درصد اسانس روغنی است. این نوع عطر برای ماندگاری طولانی رایحه آن استفاده می شود.

 

ادو پرفیوم‌ها

این گروه با داشتن 15 تا 22 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می‌آورند. این نوع عطر مناسب برای استفاده در مجالس و مهمانی‌هاست.

 

ادوتویلت‌ها

این دسته 8 تا 15 درصد اسانس روغنی دارند. این نوع عطر مناسب استفاده‌های روزمره است.

 

ادکلن‌ها

ادکلن رقیق‌ترین نوع عطر اعم از زنانه و مردانه است اما بیشتر برای مردان استفاده می‌شود و تنها حدود 4 درصد روغن دارند. غلظت رایحه به کار رفته در این نوع عطر کمتر است ولی تقریبا برای همه جا کاربرد دارد.

 

ادوفرش‌ها

رقیق‌ترین عطرها به اصطلاح ادوفرش نامیده می شوند که 3 درصد اسانس روغنی دارند و به کار آن‌هایی می‌آیند که دل‌شان می‌خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد.

 

دئودورانت‌ها

دئودورانت‌ها با این‌که برای هدف مشترکی با عطرها استفاده می‌شوند اما ترکیبات متفاوتی دارند و حتی گروهی از آن‌ها به عنوان ضدتعریق استفاده می‌شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.