2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه بفهمیم عطر و ادکلن اصل است یا فیک و قلابی

چگونه بفهمیم عطر و ادکلن اصل است یا فیک و قلابی

ترفندهایی وجود دارند که شما با کمک آنها می توانید از اصل یا تقلبی بودن عطر و ادکلن مطلع شوید و با خیال راحت خرید کنید.

دوات آنلاین-یکی از دغدغه‌های همیشگی موقع خریدن عطر و ادکلن این است که آیا کالایی که انتخاب کرده‌ایم اصل است یا نمونه قلابی آن است.  10 روش را  که با کمک آن می‌توانیم ادکلن و عطر فیک و تقلبی را از اصل آن تشخیص بدهیم، در ادامه بخوانید.

 

تشخیص اصل بودن عطر بسته‌بندی جعبه

سایت انگیزه نوشت: معمولا جعبه عطرهای اورجینال با یک سلفون ضخیم که به خوبی روی آن قرار گرفته‌است، طراحی می‌شوند. سلفونی که به شکلی نامناسب به دور جعبه پیچیده شده می‌تواند نشان‌دهنده یک ادکلن تقلبی باشد.

 

پوشش نامناسب جعبه در عطرهای تقلبی

جنس جعبه و نحوه قرارگیری پلاستیک، یک نشانه واضح دیگر است. اگر فاصله درزها بیش از ۵ میلی‌متر بوده یا روی جعبه چسب‌های اضافی باشد، به احتمال زیاد با یک ادکلن تقلبی روبه‌رو هستید. جعبه ادکلن‌های اصل طراحی بسیار یکپارچه و خوبی داشته و همیشه با دقت بالایی ساخته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: چه کنیم که بوی عطر ماندگار شود؟

 

به جنس مقوای داخل جعبه دقت کنید

همیشه در بسته‌بندی محصولات اورجینال از مقواهای باکیفیت استفاده شده تا از صدمه دیدن شیشه عطر جلوگیری شود. این مقواها بعضا با شکل‌های خاصی طراحی می‌شوند تا شیشه در جای خود ثابت بماند. همچنین معمولا رنگ این مقوا سفید است نه خاکستری!

 

نوشته‌ها و برچسب‌ های روی جعبه عطرهای اصل

به دایره طلایی روی جعبه نگاه کنید؛ جهت پیکانی که به سمت راست است، همیشه باید تیره‌تر از پیکانی باشد که به سمت چپ می‌رود. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی حتما به سایت سازنده سر زده تا از صحت اطلاعاتی که روی جعبه محصول ارائه شده‌است، مطمئن شوید. حتی وجود کمترین مغایرت می‌تواند به معنی فیک بودن ادکلن باشد.

 

لازم به ذکر است که از دستور زبان نوشته‌های روی جعبه هم نباید غافل شد؛ معمولا خریداران متون روی جعبه را نخوانده و به تبع آن، سودجویان نیز توجهی به نوشته‌های خود ندارند و ممکن است در آن‌ها غلط‌های املایی یا گرامری متعددی وجود داشته باشد.

 

تشخیص عطر و ادکلن اصل با توجه به طراحی محصول

حتما محصولاتی را در قفسه فروشگاه‌های مختلف دیده‌اید که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی داشته و حتی رایحه‌ای مشابه نیز دارند. با همین ترفند زیرکانه، کارخانه‌ها می‌توانند محصولات تقلبی را به آسانی به شما بفروشند. با این تفاسیر، پیش از خرید حتما مطمئن شوید که بطری ادکلن را به‌دقت بررسی کرده‌اید؛ چراکه روی بطری عطر تقلبی معمولا خط برجسته و ناهمواری وجود دارد.

راه هایی برای تشخیص ادکلن و عطر اصل

رنگ ادکلن اصل و قلابی

برندهای مشهور برای مایع عطر، معمولا سراغ رنگ نرفته و به همین دلیل یک ادکلن اصل، کم‌رنگ و شفاف است. رنگ تیره و غیر شفاف یک ادکلن می‌تواند بیانگر تقلبی بودن آن باشد.

 

 طراحی در ادکلن مهم است

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، کیفیت و طراحی درب ادکلن است. درب ادکلن باید به خوبی در جای خود قرار گرفته و در صورتی که شیشه را برعکس کردید مایع آن بیرون نریزد. علاوه بر این، وجود تقارن در طراحی هم می‌تواند یک نشانه خوب دیگر برای شما باشد.

 

عطرهای اصل شماره سریال و بارکد دارند

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که فقط وجود بارکد نشان‌دهنده اصل یا تقلبی بودن ادکلن است؛ اما این موضوع صحت نداشته و جعل یک بارکد بسیار آسان است. کلاه‌برداران به راحتی می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری، یک بارکد مشترک را تولید کرده و از آن روی تمام محصولات خود استفاده کنند. پس برای تشخیص ادکلن اصل تنها به این فاکتور اکتفا نکنید.

 

بارکد نشان می‌دهد که عطر شما در چه کشوری ساخته شده‌است. به عنوان نمونه، بارکد محصولاتی که در فرانسه ساخته شده باشند با اعداد ۳۰ تا ۳۷ آغاز می‌شوند. آن دسته از محصولاتی که بارکد آنها با عدد ۵۰ شروع می‌شود نیز ساخت انگلستان هستند. همچنین بارکد ادکلن‌های اورجینال آلمانی با عددهای ۴۰۰ تا ۴۴۰، محصولات اسپانیایی با عدد ۸۴، محصولات ایتالیایی با عددهای ۸۰ تا ۸۳ و محصولات آمریکایی و کانادایی نیز با عددهای ۰۰ تا ۰۹ شروع می‌شوند.

 

اما نکته این است که شماره سریال ادکلن علاوه بر جعبه باید روی بطری آن نیز حک شود. عدد روی جعبه هم معمولا به صورت چاپی است. (نه اینکه با چسب آن را به شیشه چسبانده باشند!) بنابراین هنگام خرید ادکلن اصل، به تطابق این اعداد با یکدیگر نیز دقت کافی داشته باشید.

 

در همین زمینه: چگونه عطر خوب برای خود انتخاب کنیم

 

به شیشه ادکلن توجه کنید

همیشه شیشه ادکلن‌های اورجینال کیفیت بالا و سطح یک‌دست و صافی دارند. این در حالی است که شیشه یک ادکلن تقلبی می‌تواند زمخت و با برجستگی‌های زیادی همراه باشد.

 

قیمت‌ بسیار پائین عطرهای فیک

اگرچه این نکته همیشه درست نیست، اما افراد سودجو برای جلب توجه و فروش محصول خود بعضا از قیمت‌های بیش‌ازحد پایین برای محصولات برندهای معروف استفاده می‌کنند؛ در این زمان باید توجه بیشتری به فروشنده و قیمت ارائه‌شده داشته باشید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.