2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
دستور تهیه عصاره سبزیجات خانگی

دستور تهیه عصاره سبزیجات خانگی

عصاره سبزیجات را می توانید در سوپ و غذاهای دیگر استفاده کنید. روش درست کردن آن در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -تهیه عصاره سبزیجات خانگی باعث می شود غذای شما با این چاشنی هم خوشمزه تر شود و هم پرخاصیت تر. این عصاره را در غذاهای مختلف به ویژه در سوپ می توان استفاده کرد.

 

مواد لازم برای عصاره سبزیجات

به نوشته خراسان شما برای تهیه این چاشنی ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پیاز (بزرگ): یک عدد

ساقه کرفس: (به همراه چند برگ)دو عدد

هویج: (بزرگ)دو عدد

پیازچه: تازه خرد شده یک دسته

سیر خرد شده: هشت حبه

جعفری تازه: هشت شاخه

آویشن تازه: شش شاخه

برگ‌ بو: دو عدد

نمک: یک قاشق چای‌خوری

آب:دو لیتر

عصاره سبزیجات را چطور خودمان در خانه درست کنیم

روش درست کردن عصاره سبزیجات

1-برای تهیه آب سبزیجات لازم است ابتدا سبزیجات را به اندازه‌های دو تا سه‌ سانتی‌متری خرد کنید. به یاد داشته باشید که هرچه قطعات بزرگ‌تر باشند، طعم آن‌ها بهتر است.

 

بیشتر بخوانید: سس سویا چطور درست می شود

 

2-روغن زیتون را داخل قابلمه بزرگ مناسب طبخ سوپ بریزید و اجازه دهید کمی گرم شود. سپس، پیاز، کرفس، هویج، پیازچه، سیر، جعفری، آویشن و برگ‌بو را اضافه کنید. به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه سبزیجات را به‌ آرامی در روغن تفت دهید. در این مدت مدام سبزیجات را هم بزنید.

 

3-نمک و آب را اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از آن که مواد در قابلمه به جوش آمد و شروع به قل خوردن کرد، می‌توانید زیر شعله را کم کنید. در قابلمه را باز بگذارید و ۳۰ دقیقه زمان دهید تا مواد با یکدیگر  بجوشند.

 

4-سبزیجات را بعد از 30 دقیقه از آب خارج کنید و دور بریزید. عصاره شما آماده است. آن را می‌توانید در ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.