2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سس سویا چه طعمی دارد و چطور درست می شود

سس سویا چه طعمی دارد و چطور درست می شود

طرز تهیه سس سویا چگونه است و از آن برای چه غذاهایی استفاده می شود؟

دوات آنلاین -سس سویا از جمله چاشنی هایی است که در کشورهای مختلف جهان طرفدار دارد اما بیشتر در شرق آسیا و مخصوصا کشورهای چین و ژاپن استفاده می شود و شما می توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

 

طعم سس سویا

سس سویا طعمی شبیه سرکه سیب دارد البته نه دقیقا مثل آن. بعضی ها معتقد هستند این چاشنی با ذائقه ما ایرانی ها جور در نمی آید و برخی دیگر آن را می پسندند. معمولا این سس را برای غذاهای دریایی یعنی انواع ماهی و میگو استفاده می کنند البته می توان آن را برای جوجه کباب هم استفاده کرد البته باید میزان آن خیلی کم باشد.

سس سویا برای چه غذاهایی استفاده می شود

مواد لازم برای سس سویا

به نوشته خراسان شما برای تهیه این چاشنی بهمواد زیر نیاز دارید:

دانه سویا:چهار پیمانه

آرد گندم: چهار پیمانه

آب:2.5 لیتر

نمک:سه و نیم پیمانه

مخمر: مطابق دستور

دستور تهیه سس سویا چگونه است

طرز تهیه سس سویا خانگی

1-ابتدا دانه‌های سویا را بشویید و پوسته رویی آن‌ها را کاملا جدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس سیر به سبک رستوران ها

 

2-برای این کار دانه‌های سویا را درون یک ظرف بزرگ و روی آن، آب بریزید طوری که دانه‌های سویا کاملا با آب پوشانده شوند. هر چند ساعت یک بار، سویا ها را آبکش و مجدد آب به آن اضافه کنید. این کار را باید حدود ۵ بار در طول شبانه‌روز انجام دهید.

 

3-آن‌ها را درون یک قابلمه آب بریزید و روی گاز قرار دهید. دانه‌های سویا باید بین ۴ تا ۵ ساعت در همین وضعیت باقی بمانند.

 

4-دانه‌های سویا را پس از پخته شدن آب کشی و از قابلمه خارج کنید. سویاهای پخته شده را به کمک پشت قاشق یا غذاساز به صورت پوره درآورید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس تارتار برای میگو و مرغ

 

5-آرد گندم را به پوره سویا اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود.

 

6-بعد از خنک شدن خمیرتان، مخمر را به آن اضافه کنید. هنگام اضافه کردن مخمر با توجه به میزانی که روی بسته ذکر شده است از آن استفاده کنید.

 

7-خمیر به دست آمده را به یک ظرف منتقل و روی آن را کاملا صاف کنید. سپس به صورت عمودی شیارهایی روی خمیر ایجاد کنید که عمق آن به کف ظرف برسد.

 

8-مخلوط به دست آمده را با همان ظرف به مدت دو روز در محلی گرم قرار دهید. بعد از دو روز سه و نیم پیمانه نمک را با 2.5 لیتر آب داخل یک دبه بریزید و آن‌ را خوب هم بزنید و خمیرهایتان را به محلول آب نمک منتقل کنید و در دبه را محکم ببندید.

 

در همین زمینه: طرز تهیه سس بشامل خانگی با خامه

 

9-در هفته اول به صورت روزانه در دبه را باز کنید و با یک قاشق محلول را هم بزنید و دوباره در دبه را بگذارید. به صورت هفته‌ای یک بار همین کار را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه تکرار کنید.

 

10- یک پارچه توری روی ظرفی گود پهن کنید و مواد داخل دبه را روی آن بریزید.

 

11-سس سویای خود را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.