2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
در خواستگاری چگونه رفتار کنیم

در خواستگاری چگونه رفتار کنیم

یک روان شناس به دختر و پسرهای جوان توصیه ای کلیدی درباره جلسه خواستگاری کرده که می تواند بسیار مفید باشد.

دوات آنلاین -یکی از دغدغه ها و نگرانی ها دختران و پسران جوان این است که در جلسه خواستگاری در برابر طرف مقابل چگونه رفتار کنند. یک روان شناس پیشنهادی بسیار مفید و کلیدی در این زمینه دارد.

 

نگار مظلوم حسینی، دانشجوی دکترای روان‌شناسی بالینی در یادداشتی در خراسان نوشت:  نکته مهمی که تمام مشاوران ازدواج بر آن تاکید می‌کنند این است که در جلسه خواستگاری علاوه بر صحبت کردن، بیشتر مشاهده کنید و صحبت‌های دیگران را بشنوید. این مسئله‌ای است که دختر و پسرها کمتر به آن در جلسه خواستگاری توجه می کنند  و از اهمیت آن غافل هستند. معمولا آن‌ها بیشتر دنبال این هستند که باید از طرف مقابل برای شناختن او چه  بپرسند. درست است که سوال‌ کردن از خواستگار مهم است اما چرا باید در مراسم خواستگاری بیشتر شنونده باشید تا گوینده؟

ؤفتار درست در جلسه خواستگاری چگونه باید باشد

در جلسه خواستگاری ببینید و بشنوید

در جلسه خواستگاری باید بیشتر شنونده و مشاهده‌کننده باشید، این‌که چه کسی در کنار چه کسی می‌نشیند، چه کسی بیشتر صحبت می‌کند؟ آیا عضوی از خانواده طرف مقابل هست که حرف بقیه را مدام قطع کند؟ آیا نگاه افراد در هنگام اظهارنظر به عضو خاصی در خانواده است؟ همه این‌ها می‌تواند منبع اطلاعات راجع به سلسله مراتب قدرت در خانواده یا عضو بیشتر تاثیرگذار خانواده باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای شناخت بیشتر سعی کنید عمدتا شنونده باشید تا گوینده.

 

بیشتر بخوانید: در جلسه خواستگاری چه سوالاتی بپرسیم

 

نوع سوالات در جلسه خواستگاری

همچنین سوالاتی که فرد مقابل از شما می‌ کند هم منبع اطلاعات است. آیا تاکید بیشتری بر مسائل مالی دارد؟ آیا به ظاهر بیشتر توجه می‌کند؟ آیا سوالات شخصیتی و اخلاقی می‌کند؟ پرسیدن هرکدام از این سوالات نشانه بدی نیست بلکه تاکید خواستگار شما بر یک جنبه را نشان می‌دهد و بهتر است که در این باره با هم همسو باشید. برای مثال اگر هر دو بر جنبه‌های مالی تاکید دارید، نشانه بدی نیست ولی اگر یک نفر بر جنبه مالی و دیگری شخصیتی تاکید دارد، ناهمسو بودن شما در این موضوع در آینده می‌تواند برای‌تان دردسر ساز باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.