2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نمک سیاه چیست و چه خاصیت هایی دارد

نمک سیاه چیست و چه خاصیت هایی دارد

مصرف نمک سیاه در هند و برخی کشورهای آسیایی رایج است. با این نوع نمک و خواص آن آشنا شوید.

دوات آنلاین -نمک سیاه در ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که در هند و برخی کشروهای دیگر مانند بنگلادش و پاکستان بسیار روج دارد. این نوع نمک دارای خاصیت های زیادی است.

 

معرفی نمک سیاه

این نوع نمک با رنگ خاکستری و طعم خاص آن متمایز می‌شود که آن را به جزئی از غذا‌های هندی و آسیایی تبدیل کرده است. این نمک از معادن نمک در هند، پاکستان، بنگلادش و مناطق دیگر در هیمالیا استخراج می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: روغن هسته انگور برای چی خوب است

 

نمک سیاه، همان نمک صورتی هیمالیا محسوب می‌شود، اما چیزی که آن را متمایز می‌کند این است که مخلوطی از گیاهان، دانه‌ها و ادویه‌ها به آن اضافه می‌شود.

 

درمان نفخ با نمک سیاه

نفخ به دلایل مختلفی از جمله یبوست، آلرژی، پرخوری و روده تحریک پذیر ایجاد می‌شود. با این حال، خواص قلیایی نمک سیاه هیمالیا به کاهش اسید اضافی در معده و کاهش آسیب GERD کمک می‌کند. همچنین به عنوان ملین برای درمان مشکلات روده استفاده می‌شود.

نمک سیاه چه نوع نمکی است

نمک سیاه برای جلوگیری از اسپاسم

نمک سیاه از آنجایی که سرشار از پتاسیم است، که یک نیاز ضروری برای عملکرد صحیح ماهیچه‌ها است، گرفتگی و اسپاسم عضلانی را تسکین می‌دهد. یکی دیگر از مزایای مهم نمک سیاه این است که به جذب مواد معدنی ضروری از وعده های غذایی بدن ما نیز کمک می کند.

 

بدانید: خواص آب کاکتوس چیست

 

نکته: نمک معمولی خود را با نمک سیاه جایگزین کنید تا از تمام مزایای سلامتی آن بهره مند شوید و از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید.

 

خاصیت نمک سیاه برای پوست

نمک سیاه هیمالیا به درمان ترک پاشنه پا، پاکسازی پوست و تورم پا کمک می‌کند، زیرا دارای خواص ضد التهابی است.

 

نمک سیاه برای دیابت

اگر می‌خواهید از شر خطر و دلایل دیابت خلاص شوید، به شما توصیه می‌کنیم همین امروز از نمک‌های معمولی غذا به نمک سیاه جهش کنید. نمک سیاه که در کمک به بدن در حفظ سطح قند خود موثر است ، برای کسانی که از این بیماری رنج می برند، سود کمی ندارد.

خاصیت های نمک سیاه بسیار زیاد است

کمک به گردش خون با نمک سیاه

یکی از مزایای نادیده گرفته شده نمک سیاه این است که به تضمین گردش خون مناسب کمک می کند.

 

حتما بخوانید: زرشک برای چی خوب است

 

نمک سیاه به دلیل سطح سدیم کمتری که دارد به رقیق شدن خون کمک می کند که به گردش خون مناسب کمک می کند و به حفظ سطح فشار خون کمک می کند. همچنین لخته شدن خون را از بین می برد و به طور موثری با مشکل کلسترول مقابله می کند.

 

خواص دیگر نمک سیاه

یادتان باشد این نوع نمک بی ضرر نیز نیست و مصرف آن می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد برای همین اگر قصد استفاده درمانی از آن را دارید بهتر است با متخصص مشورت کنید اما تاکنون مشخص شده نمک سیاه علاوه بر موارد بالا خاصیت های دیگری نیز دارد که شامل این موارد می شود:

 

نمک سیاه به درمان اختلالات مفصلی کمک می کند

برای ضعف بینایی مفید است

بلرای برخی مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آلرژی خاصیت دارد

میزان کلسترول خون را کنترل می کند

نمک سیاه می تواند در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان کمک کند

برای کاهش وزن و لاغری مفید است

نمک سیاه برای سم زدایی از بدن کاربرد دارد

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.