2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کوکوی سویا را چطور درست کنیم

کوکوی سویا را چطور درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت کوکو با سویا را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -در میان انواع غذا با سویا، کوکو یکی از آسان ترین ها است که البته طعم خوبی هم دارد و می تواند گزینه مناسبی برای شام محسوب شود.

 

مواد لازم برای کوکوی سویا

به نوشته همشهری شما برای تهیه این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

پیاز: یک عدد

سویا: ۲۵۰ گرم

تخم‌مرغ: ۳ عدد

جعفری: ۵۰‌گرم

قارچ بزرگ: ۳‌عدد

سیب‌ زمینی: یک عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت کوکوی سویا را یاد بگیرید

طرز تهیه کوکوی سویا

ابتدا سویا را به‌مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید. سپس سیب‌زمینی را آبپز کرده و جعفری را به‌صورت ریز خرد و داخل کاسه‌ای ریخته و پیاز رنده‌شده را به آن اضافه می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کامل فلافل با سویا

 

در ادامه هر یک از قارچ‌ها را به ۴ قسمت تقسیم کرده و در یک تابه تفت می‌دهید تا نرم شوند. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از اینکه خنک شدند، آنها را ریز خرد کرده و به جعفری و پیاز اضافه می‌کنید.

 

در ادامه سیب‌زمینی آبپزشده را پوست گرفته و رنده می‌کنید و به مواد می‌افزایید. سپس سویا را آبکش کرده و در چرخ‌گوشت یک‌بار چرخ کرده و به مواد اضافه می‌کنید.

 

بعد تخم‌مرغ‌ها را شکسته و داخل مواد می‌ریزید، سپس آرد و نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و مواد را هم زده تا به خوبی مخلوط شوند.

 

در ادامه در تابه‌ای روغن ریخته و به اندازه یک گردو از مواد برداشته و با کف دو دست یک دایره درست کرده و آن را با کف دست تخت می‌کنید و در روغن داغ قرار می‌دهید تا مغزپخت و سرخ شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.