2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فوت و فن هایی برای تمیز کردن صفحه موبایل و تبلت

فوت و فن هایی برای تمیز کردن صفحه موبایل و تبلت

موبایل و تبلت خود را چطور تمیز کنیم که آسیب نبینند؟ بهترین وسیله برای این کار چیست؟

دوات آنلاین -آلوده و لک شدن صفحات موبایل و تبلت مشکلی است که همه ما با آن مواجه هستیم اما شاید روش درست تمیز کردن آن را ندانیم و گاه اشتباهی را مترکب شویم که باعث خرابی وسیله ما شود.

 

همشهری نوشت: صفحات موبایل و تبلت اغلب به‌دلیل چرب بودن پوست صورت، قرار گرفتن در محیط آلوده، کارکردن با دستان چرب و... ایجاد می‌شوند و اگر به‌درستی تمیز نشوند ممکن است به‌دلیل تجمع میکروب‌ها باعث بروز بیماری‌های پوستی و دیگر بیماری‌ها شوند.به همین دلیل است که به محض ایجاد لک و آلودگی روی صفحات گوشی‌های هوشمند و تبلت باید به سرعت آلودگی‌ها را رفع کنیم.

 

دستمال مناسب برای تمیز کردن موبایل

استفاده از دستمال مخصوص عینک و اسپری‌های کوچکی که برای تمیز کردن عینک استفاده می‌شود یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پاک کردن صفحات گوشی‌های هوشمند است. دقت کنید دستمالی که استفاده می‌کنید هیچ‌گونه پرزی نداشته باشد تا روی گلس یا صفحه گوشی خط و خش نیندازد.با استفاده از اسپری ابتدا صفحه نمایش گوشی خود را مرطوب کنید و سپس با استفاده از دستمال مخصوص شروع به تمیز کردن گوشی خود کنید.

صفحه موبایل خود ر چگونه تمیز و پاک کنیم

هشدارهایی برای پاک کردن موبایل

بیتوته نیز نوشت: هنگام تمیز کردن دستمال را خیلی محکم روی صفحه فشار ندهید چرا که به دیسپلی آسیب می زند.

 

از پاشیدن مستقیم انواع مایعات مثل آب اکیدا خودداری کنید؛ این یک ریسک خیلی بزرگ است که امکان ورود آب و سایر مایعات به دستگاه را می دهد و به جای آن بهتر است دستمال ها را کمی با این نوع مایعات مرطوب کرده و روی آن ها قرار دهیم.

 

بیشتر بخوانید: چرا گوشی موبایل داغ می کند

 

هیچ گاه از محصولاتی که درون آن ها آمونیاک وجود دارد استفاده نکنید این مایع به قدری به صفحه نمایش آسیب می زند که خود سازندگان نیز در دفترچه راهنما به آن اشاره کرده است.

 

روش درست شستشوی دستمال

برای شستشوی دستمال آن را در آب ولرم و صابونی خیس کنید. این کار باعث زدودن پرز ها و دوده هایی می شود که ممکن است در هنگام تمیز کردن دستمال به خود جذب کرده باشد. در همان حال که دستمال مرطوب می شود سعی کنید آن را به نرمی بسایید.

 

پس از خیس شدن از فشردن آب اضافی پرهیز کنید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شود؛ اگر در عجله هستید هیچ گاه با رطوبت صفحه دیگری را پاک نکنید، با کمی فوت کردن نیز می تواند خشک شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.