2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چرا گوشی موبایل داغ می کند و چطور از آن جلوگیری کنیم

چرا گوشی موبایل داغ می کند و چطور از آن جلوگیری کنیم

داغ شدن گوشی موبایل یک مشکل رایج است که تقریبا هم شهروندان که از تلفن همراه استفاده می کنند با آن روبه رو هستند. داغ شدن تلفن همراه دلایل مشخص دارد که برای دانستن آن و همچنین راه خنک کردن گوشی این مطلب را بخوانید

دوات آنلاین-داغ کردن گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان تلفن همراه با آن روبه رو می شوند و عدم توجه به آن می تواند باعث خرابی دائمی گوشی شود. برخی از دلایل داغ کردن گوشی را در ادامه می‌خوانید. اگر این کارها که در زیر آمده انجام ندهید مشکل داغ کردن گوشی شما حل می شود.

 

 

گوشی را در شارژ رها نکنید

اول از همه، اگر ناچار به شارژ شبانه گوشی خود هستید، در این مدت گجت مذکور را بر یک سطح صاف و خنک قرار دهید. در ضمن باید بگوییم که طبق نظر کارشناسان، بهتر است که باتری گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید زیرا چنین کاری عمر باتری را کاهش را می‌دهد و احتمال گرم شدن آن هم افزایش می‌یابد. در کل، وقتی که شارژ باتری به حوالی ۳۰ درصد رسید آن را به شارژر وصل کنید و وقتی که شارژ به ۸۰ درصد نزدیک شد، آن را از برق دربیاورید.

 

اپلیکشین ها را با هم باز نکنید

وقتی که به‌طور همزمان اپلیکیشن‌های زیادی باز باشند (همین موضوع برای تب‌های مرورگر هم صدق می‌کند)، گوشی باید پردازش‌های بیشتری انجام دهد همین منجر به گرم شدن آن می‌شود. به همین خاطر اگر از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به‌طور کامل ببندید و در ضمن در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم فراموش نکنید.

چرا گوشی تلفن همراه داغ می کند

نور را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای خنک کردن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

 

مصرف اینترنت را کم کنید

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می کنید، دستگاه موبایل شما داغ خواهد کرد. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن های اجرا شده در پس زمینه هم می توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می تواند باعث داغ شدن گوشی موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک گذاری یا به اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می کند تا اتصال و پرتاپ امواج وای فای به طور صحیح انجام گیرد.

 

 

زمان اتصال به بلوتوث را کاهش دهید

توصیه می شود که از بلوتوث موبایل خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. پس از استفاده نیز تنظیمات مربوط به آن را غیر فعال کرده و از افزایش حرارت دستگاه خود جلوگیری کنید.

داغ کردن موبایل

دوربین موبایل علت داغی آن

از رایج ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل استفاده طولانی مدت از دوربین آن به ویژه برای فیلم برداری است. برای همین زمانی که مشغول فیلم برداری هستید احتمال افزایش حرارت وجود دارد.

 

کاور محافظ گوشی خود را دربیاورید

برای این که گوشی تان خنک شود باید گاهی اوقات کاور آن را دربیاورید. امروزه قاب های موبایل اکثرا از جنس چرم یا پلاستیک ساخته می شوند. و به دلیل این که مانع تهویه صحیح و رسیدن جریان هوا به موبایل و تبادل دما می شوند، گوشی شما رفته رفته گرم می شود.

 

اپلیکیشن های گوشی را ببندید

در طول 24 ساعت شما از برنامه های مختلفی استفاده می کنید و همین امر داغ شدن گوشی موبایل را به همراه دارد. بنابراین پیشنهاد می شود پس از اتمام کار خود با هر کدام از برنامه ها آن ها را از پس زمینه گوشی تان نیز غیر فعال کنید و به طور کامل ببندید.

دلیل داغ کردن تلفن همراه

نرم افزار بهینه ساز و آنتی ویروس را حذف کنید

شاید برایتان جای سوال باشد که چرا باید نرم افزار های بهینه ساز را حذف کنیم . درواقع این نرم افزار ها بیشتر از آن که بخواهند کمکی بکنند و فضای رم را آزاد کنند خود مقدار زیادی از فضای رم را اشغال میکنند . نرم افزارهای ذکر شده همیشه در پس زمینه فعال هستند . پس نصب نکردن آنها به نفع شما است . آنتی ویروس ها هم همین اشکال را دارند .معمولا آنتی ویروس ها فضای زیادی از رم را اشغال می کنند و اکثرا کارایی لازم را ندارند . پس نرم افزار هایی مانند “Battery Saver apps, “Clean Master”, “CPU boaster”, “Antivirus” را از تلفن همراه خود حذف کنید . در این صورت به حل مشکل داغ شدن گوشی خود کمک فراوانی کرده اید .

 

منابع: سایت دیجی کالا، استار موبو و سامسونگ

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.