2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فوت و فن هایی برای لعاب دار و مجلسی شدن خورشت فسنجان

فوت و فن هایی برای لعاب دار و مجلسی شدن خورشت فسنجان

اگر می خواهید خورشت فسنجان مجلسی به یاد ماندنی درست کنید کافی است از ترفندهایی که در این مطلب آمده است، استفاده کنید.

دوات آنلاین -خورشت فسنجان غذایی مجلسی است که طرز تهیه آن کمی سخت است مخصوصا اگر می خواهید حسابی لعاب بیندازد و خوشمزه شود. پس ترفندهای زیر را استفاده کنید تا از نتیجه کار حسابی لذت ببرید.

با ترفندهای مجلسی شدن خورشت فسنجان آشنا شوید

روغن انداختن خورشت فسنجان

خراسان نوشت: بعد از اضافه کردن گردو‌های آسیاب شده باید در قابلمه را روی آن قرار دهید تا روغن گردو خارج شود و فسنجان به غلظت مناسبی برسد.

 

بیشتر بخوانید: فیله گوساله را چطور مجلسی درست کنیم

 

استفاده از حرارت ملایم مهم‌ترین راز روغن انداختن فسنجان است. اگر در مراحل آخر تهیه فسنجان مجلسی متوجه شدید که فسنجان شما روغن نینداخته است، می‌توانید یک یا دو قالب یخ به خورش اضافه کنید.

 

برای این که خورش بیشتر روغن بیندازد، حتماً گردو‌ها را دو بار چرخ کنید. سپس تفت دهید و سریع دو لیوان آب یخ به گردو اضافه کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا گردو با آب به جوش بیاید.

 

بدانید: چکار کنیم سبزی پلو ماهیچه مجلسی شود

 

گر آب خورش شما کم شد، هر نیم ساعت یک بار مقداری کمی آب سرد به آن اضافه کنید. این کار موجب می‌شود گردو بیشتر روغن بیندازد.

برای لعاب انداختن خورشت فسنجان چکار کنیم

تیره و غلیظ شدن خورش فسنجان

هیچ‌گاه مزه رب انار فسنجان را در مرحله اولی که رب اضافه می‌شود نچشید. معمولاً در مرحله اول طعم رب هنوز کم است اما حدود یک ساعت بعد و زمانی که خورش فسنجان کمی جا بیفتد و بجوشد، طعم رب خودش را نشان می‌دهد.

 

برای تهیه فسنجان تیره می‌توانید مقداری شکر به خورش اضافه کنید. این کار موجب تیره شدن خورش فسنجان می‌شود. برخی افراد به جای اضافه کردن شکر از مقداری شکلات تخته‌ای استفاده می‌کنند. این کار هم طعم ملسی به غذا می‌دهد و هم رنگ خورش فسنجان را تیره و خوش رنگ می‌کند.

 

حتما بخوانید: راز خوشمزه و رستورانی شدن مرغ مجلسی چیست

 

اگر بعد از اضافه کردن گردو در نهایت باز هم احساس کردید خورش شما آبکی شده است، می‌توانید یک سیب درختی را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و به خورش اضافه کنید.

 

اضافه کردن ۳ تا ۴ عدد آلو بخارا  موجب می‌شود خورش فسنجان لعاب و غلظت بیشتری پیدا کند.

 

استفاده از سیب زمینی رنده شده با رنده ریز ایده خوبی برای لعاب‌دار کردن خورش فسنجان است.

 

در تهیه فسنجان مجلسی بهتر است پیاز را با رنده ریز خرد کنید تا ظاهر خورش شما بهتر شود و بافت یکنواخت‌تری پیدا کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.