2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه کباب میگو روی آتش

طرز تهیه کباب میگو روی آتش

کباب میگو را چطور روی منقل درست کنیم؟ دستور پخت این غذا را که یاد بگیرید برای پیک نیک بسیار مناسب است.

دوات آنلاین -رایج ترین غذایی که در پیک نیک ها تهیه می کنیم جوجه کباب است اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده کباب میگو را درست کنید.

کباب میگو را چطور روی آتش منقل درست کنیم

مواد لازم برای کباب میگو

میزان موادی که در زیر آمده برای نیم کیو میگو مناسب است و اگر شما خواستید بیشتر از این درست کنید باید مواد دیگر را هم به همان نسبت اضافه کنید. نیم کیلو میگو هم معمولا دو نفر را سیر می کند البته این به خودتان بستگی دارد.

 

میگوی تمیز شده درشت

آبلیمو، سرکه یا سرکه سیب نصف لیوان

زعفران حل شده ۱تا ۲ قاشق مربا خوری

روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری

نمک، فلفل به مقدار لازم

آویشن، جعفری، نعناع و پونه ( در واقع منظور سبزی معطر است که انتخاب نوع و میزان آن به خودتان بستگی دارد و می توانید از هر کدام از اینها استفاده کنید. اگر هم به سبزی تازه دسترسی ندارید از سبزی خشک استفاده کنید.)

پیاز 2 عدد

کباب میگو غذای مناسب یا پیک نیک است

دستور پخت میگو کبابی

کار اصلی شما ترکیب کردن مواد است. اول پیازها را خرد و با سبزی های معطر ترکیب کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کامل ماهی قزل آلای کبابی روی گاز

 

حالا میگوها را با این ترکیب مخلوط کنید و سپس یک قاشق مرباخوری زعفران دم کرده را هم به مواد اضافه کنید و نمک و فلفل هم بزنید.

 

وقت اضافه کردن روغن زیتون و سرکه یا آبلمیو هم همین حالا است. سپس ظرف میگو را که همه چیز را داخلش هم زده اید، در یخچال بگذارید و اجازه بدهید 2 ساعت در همان حالت بماند و استراحت کند.

 

پخت میگو با آتش منقل

شاید برای درست کردن آتش کمی مشکل داشته باشید. ساده ترین راه این است که از ژل آتش زا استفاده کنید ابتدا سطح منقل را با ژل بپوشانید. سپس زغال ها را رویش بریزید و باز هم کمی از ژل را روی زغال بریزید. حالا یک تکه کاغذ کوچک یا هر چیز دیگری را آتش بزنید طوری که شعله داشته باشد و آن را رویب زغال ها بیندازید. دست تان را جلو نبرید چون منقل در این زمان ناگهن شعله ور می شود و ممکن است آسیب ببینید.

 

بیشتر بخوانید: به ماهی چه ادویه‌ای بزنیم تا خوشمزه‌تر شود

 

اجازه بدهید زغال ها با استفاده از آتش ژل مخصوص خوب داغ شوند و وقتی دیدید کم کم در حال سرخ شدن هستند شروع به باد زدن بکنید تا آتش در همه جای منتقل یک دست شود و سپس میگوهایی را که به سیخ کشیده اید کمی با آب تر کنید و سپس روی آتش بگذارید. موقع باد زدن منقل مرتب سیخ ها را بچرخانید تا همه طرف میگوها بپزد و از طرفی هیچ کدام نسوزد.

 

یک پیشنهاد ویژه برای میگوی کباب شده

برای اینکه غذایتان با مخلفات خوشمزه همراه باشد می توانید قارچ و فلفل دلمه ای را هم کباب کنید. قارچ ها باید درشت بکشند که وقتی به سیخ می کشید خرد نشود. اگر هم این کار برایتان سخت بود می توانید به جای سیخ از طوری استفاده کنید. آغشته کردن قارچ به آبلمیو آن را خوشمزه تر می کند.

 

فلفل دلمه ای را هم می توانید خرد کنید و به سیخ بکشید. البته نگذارید زیاد روی آتش بماند تا خشک نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.