2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آبشار لوه کجاست و چگونه باید برویم

آبشار لوه کجاست و چگونه باید برویم

آبشار لوه در استان گلستان محلی بی نظیر و دیدنی است. آدرس این آبشا و دانستنی ها درباره آن را اینجا مطالعه کنید.

دوات آنلاین -استان گلستان سرتاسر زیبا و دیدنی است اما در میان جاذبه های گردشگری آن آبشار لوه چنان شما را خیره می کند که هر چه غم و غعصه دارید از یادتان می رود.

 

آدرس آبشار لوه

همشهری نوشت: استان‌های مازندران و گیلان را مهد آبشارهای ایران می‌دانند و از هر کوه و دامنه‌ای آب در حال فرو‌ریختن است و صحنه‌ای منحصر به فرد خلق شده است. اما استان گلستان هم دست کمی از این دو همسایه خود ندارد و سرسبزی و جنگل‌های انبوه آن باعث شده تا طبیعت متفاوت و جذابی در گوشه و کنار آن پدید آید. در این استان، آبشارهای جذاب و بی‌نظیری همچون کبودوال، شیرآباد، گلستان و... وجود دارد و گواه وجود همین طبیعت خاص و زیبا هستند.

 

آبشار لوه در نزدیکی شهر گالیکش قرار دارد. این شهر را گلوگاه 3استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان می‌دانند و همین باعث شده تا از 3استان، گردشگر دائمی داشته باشد. این آبشار با شهر گالیکش 20کیلومتر فاصله دارد و تنها 5کیلومتر از جاده اصلی دور می‌شود. آبشار لوه در دل جنگل‌های سرسبز، با درختانی تنومند و کهنسال است و این آبشار در میان این همه سرسبزی و جنگل‌های انبوه جای گرفته و جلوه‌ای کم‌نظیر را در اختیار مهمان‌هایش قرار می‌دهد.

 

علاوه بر همه اینها، یکی دیگر از مواردی که بر اهمیت وجود این آبشار در این منطقه می‌افزاید، وجود پارک ملی گلستان در 15کیلومتری آن است که این پارک، جزو سرمایه‌های طبیعی و مهم در مرز بین خراسان شمالی و گلستان واقع شده است.

ابشار لوه در شهرستان گالیکش قرار دارد

طبیعت بسیار دیدنی لوه

آبشار لوه از یک مجموعه آبشار تشکیل شده که بر اثر شکست‌هایی که سنگ و آب در مسیر رودخانه پدید آورده‌اند، صخره‌ای پلکانی با 5طبقه آب را به سمت پایین هدایت می‌کند. مجموع ارتفاع این طبقه‌ها که در مسیر رودخانه قرار دارند و آب آبشار در آنها در جریان است، چیزی حدود 75متر برآورد شده که نشان از مسیری نسبتا شیب‌دار و در عین حال تماشایی دارد.

 

فیلم: توسکستان کجا است و چه دیدنی هایی دارد

 

آبشار لوه پس از طی این مسیر و گذر از طبقه‌های کوچک و بزرگ، در نهایت در یک حوضچه به عمق تقریبی 35متر سرازیر می‌شود که بسیار تماشایی و چشم‌نواز است. در کنار این حوضچه پای آبشار، درختان تنومند و قدیمی که برگ‌های نسبتا پهنی هم دارند، در کنار سطح سنگ‌های پوشیده از خزه، چهره‌ای کم‌نظیر از خودنمایی طبیعت را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد.

 

در بیشتر محیط‌های طبیعی که رود و آبشار در آنها در جریان است، بهار معمولا بهترین و پرآب‌ترین فصل برای تماشای آن است. این آبشار هم از این قاعده مستثنی نیست اما با وجود کم‌شدن حجم و شدت آب به اوایل بهار، باز هم این حجم و خروجی به اندازه‌ای هست که صدای آبشار از فاصله‌های دورتر به راحتی به گوش برسد و همان صحنه‌های رؤیایی را به نظاره بنشینید. حواستان به این نکته باشد که طبیعت این منطقه برای عکاسی و ثبت لحظات متفاوت بسیار مناسب است، پس اگر شما هم عاشق عکاسی در طبیعت هستید، وسایل مورد نیازتان را همراه داشته باشید.

شرایط اقامت در آبشار لوه چگونه است

آیا آبشار لوه جایی برای ماندن دارد

مانند هر مکان طبیعی و گردشی دیگر، برخی علاقه دارند شب را هم در همان منطقه بمانند و از حداکثر شرایط آن، بهره ببرند. دوستداران طبیعت که از هیاهو و شلوغی شهرها به این مناطق طبیعی پناه می‌برند، بسیار مشتاق هستند تا بساط کمپ و اتراق را در دل طبیعت برپا کنند و از سکوت و آرامشی که شب‌ها در این مناطق حکمفرما می‌شود، لذت ببرند. اما آبشار لوه و جنگل‌های اطراف آن یک تفاوت اساسی با دیگر مکان‌هایی که به‌راحتی می‌توان در آنها اتراق کرد، دارد و آن هم شرایط آب‌وهوایی متفاوت شبانه در آنجاست.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آبشار باران کوه

 

حجم و انبوه درختان این منطقه باعث دگرگونی هوا در شب می‌شود و رطوبت تا حد زیادی بالا می‌رود. در اطراف این آبشار به‌قدری در شب‌ها رطوبت بالاست که دائما احساس می‌کنید باران در حال باریدن است و تقریبا همه جا خیس می‌شود. هرچند که ممکن است بتوانیم برای این خیس‌بودن زمین و بارندگی فرضی تدابیری بیندیشیم، اما رطوبتی که در هوا جریان دارد در نوسان است و بالارفتن آن بسیار خطرناک است و باعث پایین‌آمدن سطح اکسیژن می‌شود.

 

پیشنهاد می‌شود اگر تمایل دارید بیش از یک روز به گشت‌وگذار در این منطقه اختصاص بدهید و شب را هم در اطراف آبشار سر کنید، به سمت یکی از شهرها و روستاهای نزدیک این منطقه بروید و با خیالی آسوده از واحدهای اقامتی و یا بومگردی‌های موجود استفاده کنید.

آبشار لوه محلی مناسب برای طبیعت گردی است

دیدنی های اطراف آبشار لوه

در این منطقه و استان گلستان به قدری جاذبه دیدنی و زیبا وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مقصد سفر باشند و باید وقت و زمان کافی برای تماشای آنها اختصاص دهید. اما اگر تمایل دارید علاوه بر این آبشار چندین جاذبه نزدیک آن را هم ببینید و دست پر بازگردید، خیالتان راحت که کلی مکان دیدنی و گردشی در اطراف آبشار لوه وجود دارد که با کمترین مسافت می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

 

در همین زمینه: راهنمای سفر به جنگل النگدره گرگان

 

نخستین و نزدیک‌ترین مکانی که تا آبشار لوه تنها 20دقیقه مسافت دارد، آبشاری با نام کوه‌سنگی است. این آبشار هم در دل همان جنگل‌های انبوه و زیبا جای دارد و به راحتی قابل‌دسترس است. معمولا بیشتر گردشگرانی که به دیدن لوه می‌آیند، تماشای آبشار کوه‌سنگی را هم از دست نمی‌دهند.

 

همچنین اگر تمایل دارید کمی فضا را متفاوت کنید و با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیگر هم آشنا شوید، می‌توانید به سمت شهر گنبد‌کاووس حرکت کنید و از چندین مکان تاریخی و فرهنگی موجود در این شهر بازدید کنید. یا می‌توانید با رفتن به سمت جنگل‌های ملی گلستان، از فضای زیبا و چشم‌نوازی که در دل این جنگل‌ها یا چندین آبشاری که در آنجا وجود دارد نهایت بهره را ببرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.