2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

آبشار باران کوه کجا است و چگونه برویم

آبشار باران کوه یکی از زیباترین آبشارهای استان گلستان است اما آنجه چه دیدنی‌هایی دارد و چگونه باید به این منطقه برویم؟

دوات آنلاین -استان گلستان آبشار کم ندارد؛ همه‌شان هم جذاب و دیدنی هسستند اما در میان آنها آبشار باران کوه واقعا دلفریب و رویایی است. ضمن این‌که می‌توانید فیلمی از این آبشار را در بالا تمشا کنید در ادامه درباره این منطقه رپخیال انگیز بیشتر بخوانید:

 

آدرس آبشار باران کوه

در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، آبشاری به همین نام قرار گرفته است. منطقه اطراف این آبشار به دلیل وجود ریزش دائمی آب و صخره‌های سبز، از مکان‌های زیبای استان گلستان به شمار می‌رود. باران کوه در میان آبشارهای گلستان، از زیباترین‌ها بشمار می‌آید که به علت مسیر طولانی پیاده‌روی و دسترسی سخت‌تر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

آّبشار باران کوه دقیقا کجا است

آبشارهای استان گلستان

شیب تند رشته کوه های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراوانی می باشد؛ آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری به وجود می آورد که ‌از نواحی مختلف سرازیر و جلوه های زییایی را ایجاد می کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل جاهای دیدنی گرگان؛ از جنگل ناهارخوران تا روستای زیارت

 

آبشارهای شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زیارت از جمله آبشارهای زیبا و معروف اند که در جای جای این استان پراکنده هستند. آبشار باران کوه  به عقیده خیلی ها یکی از زیباترین آبشارهای استان است.

روخانه شصت کلا در استان گلستان

آشنایی با رودخانه شصت کلا

رودخانه شصت کلا به طول تقریبی 43 کیلومتر از دامنه‌های شمالی کوه «قل بلاغ» سرچشمه گرفته و با عبور از دره‌ها و جنگل‌های زیبای کوه «جوزبند» و سیراب نمودن روستای «سیدمیران»، به دشت گرگان و مازاد آن به رودخانه «قره‌سو» می‌ریزد. این رود زیبا در مسیر خود آبشارهایی همچون «باران کوه» و «شصت کلانه» را به وجود می‌آورد. آبشار شصت کلانه (در بین محلی‌ها مشهور به آبشار «فیروز محل» است) در انتهای جنگل «شصت کلا» در 22 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا می گذرد.

 

بیشتر بخوانید: جنگل چهل چای کجا است و چگونه برویم

 

پیاده روی در مسیر باران کوه

پیاده روی در در جنگلی که هنوز دست بشر به آن نرسیده و تقریبا دست نخورده مانده برای همه رضایت بخش است.

 

با خودرو می‌توان از مسیر آبشار باران کوه تا نخستین رودخانه را طی کرد و با توجه به اینکه جاده خاکی و ناهموار است اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم چراکه بعد از رودخانه چیزی در حدود سه ساعت پیاده روی دارد. پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا باعث می‌شود بسیاری از گردشگران نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند. اما مسیر تقریبا بکر و دست نخورده باران کوه آنقدر جذابیت دارد که متوجه خستگی پاها و تاول‌های احتمالی آن‌ها نشوید.

آبشار باران کوه در زمستان بسیار دیدنی است

چه فصلی به باران کوه برویم

این جنگل در هر فصل سال زیبایی های خاص خودش را دارد. در زمستان به دلیل این که آب جاری از آبشار «باران کوه» یخ می بندد و تشکیل قندیل می دهد، زیبایی مضاعفی ایجاد می کند و این موقعیت را برای کوهنوردان و گردشگران فراهم می کند تا از طبیعت زمستانی این منطقه بهره مند گردند.

 

منابع: خبرگزاری مهر- باشگاه خبرنگاران- سیری در ایران-تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.