2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

جنگل النگدره گرگان چند کیلومتر است + فیلم و عکس

اگر قصد دارید به جنگل النگدره گرگان سفر کنید این مطلب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

دوات آنلاین -پارک جنگلی النگدره یکی از جاهای دیدنی استان گلستان است که شهرستان گرگان و در بلوار ناهارخوران واقع شده است.

عکسی از پارک جنگلی النگدره گرگان

آب و هوای النگدره

اگر خواستید برای رفتن به جنگل النگدره برنامه ریزی کنید یادتان باشد معمولا هوای آن منطقه حدود 10 درجه از شهر خنک تر است. پس این طوری می توانید دما را تخمین بزنید و لباس و تجهیزات مناسب همراه ببرید.

عکسی از پارک جنگلی النگدره گرگان

یادتان باشد در دامنه این جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب وجود دارد و پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می‌دهد.

عکسی از پارک جنگلی النگدره گرگان

وسعت جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشم‌اندازی منحصر به فرد است و مسیر پیاده روی آن نیز حدود 6 کیلومتر است که قطعا از قدم زدن در آن لذت خواهید برد.

 

بیشتر بخوانید: آبشار باران کوه کجا است و چگونه برویم

 

عکسی از پارک جنگلی النگدره گرگان

فصل پاییز این جنگل بسیار زیبا است اما در سایر فصول هم می توانید به آنجا بروید و ساعات خوشی را تجربه کنید.

عکسی از پارک جنگلی النگدره گرگان

امکانات پارک جنگلی النگدره

برای رفاه گردشگران پارک النگدره دارای برق رسانی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، پارک کودک و محل‌هایی برای پیک نیک و کمپینگ دارد. مسیر جاده‌ای این جنگل نیز با درختان تنومند و برگ‌های رنگارنگ مسیری دلچسب را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

 

منابع: صدا و سیما – مهر – باشگاه خبرنگاران - برنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.