2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پودر غوره در چه غذاهایی استفاده می شود و چه خواصی دارد

پودر غوره در چه غذاهایی استفاده می شود و چه خواصی دارد

خواص پودر غوره چیست و در آشپزی چطور استفاده می شود

دوات آنلاین - پودر غوره از جمله چاشنی های عالی است که نه تنها خواص بی نظیری برای لاغری و پایین آوردن فشار خون دارد بلکه به غذا هم طعم بسیار خوبی می دهد  می تواند مزه غذایی را که پخته اید نسبت به دسیگران متمایز کند.

 

پودر غوره برای مرغ

اگر قصد دارید مرغ گریل شده استفاده کنید پودر غوره یکی از ادویه های مناسبت است موقع مزه دار کردن مرغ در کنار ادویه های دیگر که استفاده می کنید کمی هم پودر غوره استفاده کنید، مزه ملسی که این پودر به مرغ می دهد باعث طعم عالی در آن می شود.

پودر غوره را در چه غذاهایی بریزیم
پودر غوره در قورمه سبزی و قیمه

یکی از موارد مصرف پودر قوره در قورمه سبزی و قیمه است. به جای استفاده از لیمو عمانی یا پودر لیمو عمانی می توانید از پودر غوره استفاده کنید و طعم عالی آن را حس کنید. 
پودر غوره در رستوران ها برای غذاهای خورشی مانند کرفس و بامیه هم بسیار استفاده می شود. 

 

بیشتر بخوانید: ادویه و چاشنی های مناسب برای جوجه کباب


پودر غوره در لوبیا پلو

بله درست می خوانید، شما می توانید از پودر غوره در لوبیا پلو هم استفاده کنید و از عطر آن لذیت ببرید. پودر غوره عطر عالی در کنار دارچین ایجاد می کند. 

 

خواص پودر غوره چیست

مفید برای لاغری

پودر غوره از جمله ادویه هایی است که برای لاغری بسیار استفاده می شود خاصیت اسیدی پودر غوره باعث می شود سوخت و ساز بدن بالا برود به همین دلیل یکی از ادویه هایی است که موقع مصرف غذاهای رژیمی یا سالاد می توانید از آن استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید: چه ادویه ای به قیمه بزنیم

 

پرخاصیت برای کبد و چربی سوزی

غوره خاصیت پاکسازی کبد را هم دارد. کسانی که پودر غوره استفاده می کنند از کبد سالمی برخوردار هستند چرا که چربی های انباشته در کبد را از بین می برد. 
چربی سوزی بالای پودر غوره باعث لاغری در اندام های شکمی هم می شود. 

 

کاربرد پودر غوره در آشپزی چیست


پودر غوره برای قند خون

غوره برای قند خون نیز بسیار مفید است اگر مبتلا به پیش دیابت یا دیابت هستید می توانید به جای لیمو که مقدار زیادی قند دارد از پودر غوره در سالاد یا غذا استفاده کنید. 
پودر غوره را مانند نمک می توانید روی سالاد، یا هر غذای دیگری استفاده کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.