2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

یک طراح داخلی تمام اصولی را که برای دکوراسیون ساده اتاق خواب باید رعایت کنید توضیح داده است.

دوات آنلاین -برای اینکه اتاق خواب ساده و شیکی داشته باشیم چگونه آن را طراحی کنیم، از چه وسایل و چه رنگی استفاده کنیم و دکوراسیون آن چگونه باید باشد؟

 

زهرا اردم؛ کارشناس طراحی داخلی در یادداشتی در همشهری نوشت: اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه است و ما بخشی از زمانمان را در آن سپری می‌کنیم؛ به همین دلیل باید فضایی آرامش‌بخش، ‌دنج و صمیمی داشته باشد و با انتخاب رنگ‌ها و نقش‌های شلوغ به فضایی ناآرام تبدیل نشود.

 

رنگ اتاق خواب

معمولا رنگ اتاق‌خواب‌ها را از طیف رنگ‌های روشن مانند سفید یا بژ انتخاب می‌کنیم. در این صورت می‌توانیم با بقیه رنگ‌های اتاق، ‌هارمونی و تناسب بیشتری ایجاد کنیم و دستمان برای انتخاب رنگ برای پرده، روتختی و... بسته نیست.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک هایی برای بزرگ تر کردن آپارتمان های کوچک

 

از رنگ‌های تیره یا رنگ‌هایی که انرژی زیادی تولید می‌کنند مانند زرد، برای اتاق‌خواب استفاده نمی‌کنیم، چراکه باعث می‌شود ذهن دائم فعالیت داشته و به آرامش لازم برای استراحت نرسد.

 

در اتاق خواب دونفره همسران، بهتر است از رنگ‌های مناسب برای هر دو استفاده کرد؛ به‌عنوان مثال پرده یا روتختی صورتی مناسب استفاده در اتاق دونفره نیست اما اگر بنفش را جایگزین کنیم برای هر دو نفر می‌تواند جذاب باشد. بهتر است یک رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس یک یا نهایت 2رنگ دیگر، ‌آن‌هم به‌صورت لکه، ‌مانند کوسن به فضا اضافه شود. ‌

 

در فضای کوچکی مثل اتاق‌خواب نباید بیش از اندازه تنوع رنگ وجود داشته باشد. فضا‌سازی‌ اتاق‌خواب باید به‌نحوی باشد که بالای تخت، روی دیوار اصلی قرار گرفته و به در اتاق مسلط باشد اما از طرفی بهترین حالت این است که از بیرون اتاق، ‌به تخت دید وجود نداشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب چگونه باید باشد

تخت را کجای اتاق بگذاریم

دقت کنید از لحاظ ایمنی بخش بالا و تاج تخت به سمت دیوار باشد و نه پنجره، قرار گرفتن پنجره در بالاسر تخت ناخودآگاه احساس عدم‌امنیت به شما داده و در مواقع بروز زلزله هم می‌تواند خطرناک باشد. در انتخاب کالای خواب بسیار دقت کنید.کیفیت آن بسیار مهم‌تر از طرح و نقش آن است؛ چرا که روی سلامتی اثر مستقیم دارد.

 

حتما بخوانید: راهنمای دکوراسیون شیک برای پذیرایی کوچک

 

پشت دیوار تخت را می‌توانید با عکس‌های خانوادگی زیبا، کاغذ‌دیواری، ‌تابلوی نقاشی با ابعاد مناسب و حتی قاب‌های آیینه‌ای که با ترکیب‌بندی مناسب طراحی شده‌اند دکور کنید اما باید اطمینان داشته باشید که ایمن هستند و خطری شما را تهدید نمی‌کند. پرده هم باید هماهنگ و متناسب با بقیه اتاق باشد.

 

سقف و کف اتاق خواب

سقف اتاق‌ خواب، ‌بهتر است ساده باشد. سقف کاذب شلوغ مناسب اتاق‌خواب نیست. کفپوش اتاق‌خواب اگر از مواد گرم مثل چوب و پارکت باشد بهترین گزینه است و حس گرمای آن برای اتاق‌خواب مناسب است اما اگر سنگ و سرامیک باشد، بهتر است برای محدوده دور تخت، ‌آنجا که صبح پایتان را روی زمین می‌گذارید، فرشی لطیف پهن شده باشد. میز آرایش نیز بهتر است مقابل تخت نباشد و در کنار آن قرار گیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.