2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه آش رشته رستورانی با سبزی خشک

طرز تهیه آش رشته رستورانی با سبزی خشک

برای تهیه آش رشته رستورانی نیاز به سبزی خشک دارید دستور پخت آش رشته را اینجا بخوانید

دوات آنلاین -آش رشته یک پیش غذای سنتی و بسیار خوشمزه است. جالب است بدانید بیشتر رستوران ها که آش رشته خیلی خوشمزه ای دارند از سبزی خشک آش برای آن استفاده می کنند چرا که در قوام آش رشته بسیار مفید و عالی است. 

 

برای تهیه آش رشته چی لازم داریم

لوبیا چیتی نصف پیمانه

لوبیا سفید نصف پیمانه

عدس نصف پیمانه

نخود یک و نیم پیمانه

آب ۸ پیمانه

رشته آشی نصف بسته

سبزی آش ۴ الی ۵ پیمانه

نعنا داغ به مقدار دلخواه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

کشک و پیاز داغ و نعنا داغ جهت تزیین

آش رشته را چگونه با سبزی خشک درست کنیم

دستور پخت آش رشته با سبزی خشک

برای تهیه آش رشته حتما شب قبل حبوبات را خیس کنید تا نفخ آن کاملا گرفته شود. حالا در یک قابلمه به اندازه لازم آب بریزید و روی اجاق قرار دهید، سپس حبوبات بجز عدس  را داخل آن بریزید معمولا یک ساعت طول می کشد تا خوب بپزد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ترخینه با عدس

 

وقتی حبوباب به خوبی پخت نوبت اضافه کردن ادویه جات است. نمک و زردچوبه را اضافه کنید و عدس را هم بریزید، معمولا عدس یک ربع تا 20 دقیقه طول می کشد تا بپزد.

 

وقتی که بخوبی پخت رشته را اضافه کنید چند حبه هم سیر اضافه کنید تا عطر بهتری بگیرد. بهتر است رشته ها را خرد کرده و اضافه کنید تا هم به قوام آش کمک کند و هم اینکه زیباتر شود. وقتی مطمئن شدید که همه مواد پخته حالا وقت اضافه کردن سبزی است. توجه داشته باشید سبزی خشک آش را هم باید خیس کنید.

 

نیم ساعت قبل از اینکه سبزی را داخل قابلمه بریزید آن را به مقداری که دوست دارید با مشت خود خرد کنید و بعد خیس کنید. سپس خیس کنید و نیم ساعت بعد آب را دور بریزید و سبزی را به آش اضافه کنید. اینکار باعث خوشرنگی سبزی آش و بیشتر شدن عطر آن می شود. 

 

بیشتر بخوانید: فوت و فن های تهیه آش گوجه فرنگی

 

یک ربع زمان لازم است تا سبزی با مواد قل بخورد و مخلوط شود. 

 

در این مدت می توانید پیاز داغ را درست کنید. پیاز ها را نگینی یا خلالی کنید. این بستگی به خودتان دارد. مقداری از پیاز سرخ شده را به آش اضافه کنید. زیر اجاق را خاموش کنید. در قابلمه را ببندید تا آش جابیفتد و خوشمزه تر شود. 

 

حالا نعناع داغ درست کنید. می توانید سیر داغ هم درست کنید این بستگی به خودتان دارد. آش را در ظرفی که می خواهید سرو کنید بکشید و در ادامه نعناع و پیاز و سیر داغ و کشک را اضافه و با آن آش رشته را تزئیین کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.