2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
استقلال، دلربا در خط آتش و غم‌انگیز در خط دفاع

استقلال، دلربا در خط آتش و غم‌انگیز در خط دفاع

روح دوران بازیگری مجیدی به وضوح در جسم بازیکنان رسوخ کرده و آنها مانند سرمربی‌شان سیری‌ناپذیر در بخش هجومی پیش می‌تازند اما در فاز دفاعی تا حد تیمی معمولی و فاقد برنامه تاکتیکی منسجم تنزل جایگاه می‌یابند.

دوات آنلاین -استقلال هرگز در فاز دفاعی عملکرد قابل دفاعی ندارد. تیمی که فرهاد مجیدی ساخته زمانی که در وضعیت دفاعی قرار می‌گیرد به کلی سازمان تیمی‌اش را از کف می‌دهد و قادر نیست مقابل حملات حریف واکنش مناسبی داشته باشد. این وضعیت نه فقط در دو بازی اخیر مقابل الدحیل که منجر به پذیرش 6 گل از حریف قطری شد، بلکه در بازی با الاهلی عربستان نیز که با پیروزی پرگل همراه بود، وجود داشت. حتی استقلال در آن بازی که دو بار دروازه خود را به روی مهاجمان الاهلی باز شده دید، تا آستانه پذیرش گل سوم نیز پیش رفت که شانس و اقبال با آبی‌ها یار بود که آن گل خلق نشد تا زمینه برای به دست آمدن بردی دیگر فراهم شود.

 

استقلال مثل فرهاد مجیدی

ایران ورزشی نوشت:  در رویارویی با الدحیل اما کاملاً آشکار شد که استقلال در این بخش تا چه اندازه ضعیف عمل می‌کند و بازی دفاعی را بلد نیست. درست مانند فرهاد مجیدی که در دوران بازیگری هرگز سررشته‌ای از بازی دفاعی نداشت و همواره سعی می‌کرد خودش را از چنین مهلکه‌ای دور کند.

 

فرهاد دوران بازیگری اساساً هم برای کارهای دفاعی ساخته نشده بود. او به واسطه برخورداری از سرعت خیره‌کننده، دریبل‌های در حرکت و هوش بالا در چارچوب‌شناسی همواره به سمت دروازه حریف حرکت می‌کرد.

 

حالا به نظر می‌رسد روح دوران بازیگری مجیدی به وضوح در جسم بازیکنان رسوخ کرده و آنها مانند سرمربی‌شان سیری‌ناپذیر در بخش هجومی پیش می‌تازند اما در فاز دفاعی تا حد تیمی معمولی و فاقد برنامه تاکتیکی منسجم تنزل جایگاه می‌یابند.

 

استقلال تاکنون 13 بار موفق به گلزنی شده است. آماری خیره‌کننده که تحسین همه کارشناسان فوتبال آسیا را برانگیخته است. 13 گل در 4 بازی میانگینی بیش از 3 گل زده در هر بازی را برابرمان قرار می‌دهد. به واسطه این آمار استقلال قطعاً باید مقابل الاهلی و الشرطه نیز موفق به گلزنی شود و با خلق آماری خیره‌کننده در فاز هجومی خود به ایران بازگردد اما سؤال این است که آیا استقلال می‌تواند با حفظ آمار گلزنی خود، در بازی‌های آتی دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا صعودش از این گروه قطعی شود؟

 

تردید نکنید اگر استقلال موفق به انجام این مأموریت بزرگ شود و در فاز دفاعی تغییر وضعیت دهد، حتی شانس‌اش برای رسیدن به جایگاه نخست در این گروه نیز فزونی خواهد گرفت. حال اگر هم استقلال در گروه به جایگاه اول نرسد با فرض بر اینکه 6 امتیاز دو بازی باقی‌مانده را به چنگ آورد، 13امتیازی خواهد شد که این امتیاز برای صعود به مرحله بعد حتی به عنوان تیم دوم کفایت خواهد کرد.

 

تکمله: از یاد نبریم که رشید مظاهری در نبرد با الدحیل یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود. او برخلاف بازی قبل مقابل الدحیل که نمایش ضعیفی داشت این بار موقعیت‌های متعددی را از حریف گرفت تا یکی از فعال‌ترین بازیکنان تیمش باشد.

 

رشید در نیمه اول ضربه سر اولونگا که حاصل ارسال از کرنر بود را به زیبایی مهار کرد و توپ را از گوشه دروازه بیرون آورد. همچنین مظاهری شوتی دیگر که المعز علی به سمت دروازه‌اش شلیک کرد را به کرنر فرستاد اما مهم‌ترین واکنش دروازه‌بان استقلال در ثانیه‌های پایانی بازی بود که یک ارسال تند و تیز از سمت راست خط دفاعی تیمش را با خروج به موقع دفع کرد تا اولونگا دوباره هت تریک نکند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.