2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
ضوابط دست وپا گیر گردشگری پزشکی

ضوابط دست وپا گیر گردشگری پزشکی

اکنون افغانستانی‌ها برای اینکه خدمات سلامت دریافت کنند به کشورهایی مانند هند و پاکستان می‌روند. اما اگر بتوانیم امکان حضور بیشتر آنها را در ایران فراهم کنیم از خدمات درمانی ایران بیشتر استقبال خواهند کرد. چرا که هزینه درمان در ایران نسبت به کشورهای دیگر برای آنها بسیار پایین‌تر است.

دوات آنلاینگردشگری پزشکی یکی از شاخه های پردرآمد گردشگری در دنیاست اما گرچه  ایران از نظر خدمات بهداشتی و پزشکی در سطح قابل قبولی نسبت به کشورهای همسایه قرار دارد اما بیمارستان های شهرهای مرزی مشکلاتی دارند که عزم ملی می خواهد برای رفع آنها.

الهه کمالی شهری، رئیس بیمارستان هامون زابل به دوات‌آنلاین می‌گوید: «این بیمارستان بیشتر خدمات تخصصی چشم و گوش و حلق و بینی را ارائه می کند آن هم به گردشگران سلامت کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان چرا که آنها بیشتر از بیماری های چشمی رنج می‌برند آن هم به دلیل وجود گرد و خاک و بادهای فصلی 120 روزه.»

او  می‌افزاید: «اما آنها نمی‌توانند به راحتی ویزای ما را دریافت کرده و وارد ایران شوند با این وجود اگر برای دیدار اقوام و یا مسائل دیگری وارد ایران شده و به بیمارستان مراجعه کنند آنها را می‌پذیریم. اما از زمانی که بیماران سلامت کشورهای دیگر ساماندهی شوند و در قالب تور به ایران بیایند به طور حتم تعداد مراجعان ما بیشتر خواهد شد و مشکلات آنها نیز کمتر می شود.»

رئیس بیمارستان هامون توضیح می‌دهد: «اکنون افغانستانی‌ها برای اینکه خدمات سلامت دریافت کنند به کشورهایی مانند هند و پاکستان می‌روند. اما اگر بتوانیم امکان حضور بیشتر آنها را در ایران فراهم کنیم از خدمات درمانی ایران بیشتر استقبال خواهند کرد. چرا که هزینه درمان در ایران نسبت به کشورهای دیگر برای آنها بسیار پایین‌تر است. ضمن اینکه خدماتی با کیفیتی بهتر نیز دریافت می‌کنند.»  

در حال حاضر اگر کسی بخواهد خدمات درمانی دریافت کند اجازه ورود به ایران را ندارد و محبور است که از طریق مرزهای غیرقانونی وارد شود اما اگر سازوکاری برای این طرح مشخص شود، تامین اجتماعی به آنها مجوز ورود می‌‌دهد و دیگر مشکلی برای ورود به ایران نیز نخواهند داشت.

در نظر گرفتن خدمات هتلینگ نیز می‌تواند ورود گرگشگران پزشکی به کشور را افزایش دهد. 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.