2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ورود ایران به حوزه گردشگری پزشکی

ورود ایران به حوزه گردشگری پزشکی

«ایران به دلیل داشتن پزشکان مجرب و همین طور هزینه پایین درمان می تواند یکی از کشورهایی باشد که در زمینه گردشگری پزشکی موفق عمل کند به همین دلیل 17 بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی، 5 بیمارستان خصوصی، 200 متخصص و 40 پزشک متبحر روز سه‌شنبه 17 مردادماه در همایشی معرفی می شوند.

دوات آنلاینسازمان تامین اجتماعی، با اختصاص 17 بیمارستان به گردشگری پزشکی، وارد این شاخه از صنعت گردشگری شد.

غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی، مدیرعامل گردشگری سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دومین ارائه‌دهنده خدمات پزشکی بعد از وزارت بهداشت است، به دوات آنلاین گفت: «ایران به دلیل داشتن پزشکان مجرب و همین طور هزینه پایین درمان می تواند یکی از کشورهایی باشد که در زمینه گردشگری پزشکی موفق عمل کند به همین دلیل 17 بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی، 5 بیمارستان خصوصی، 200 متخصص و 40 پزشک متبحر روز سه‌شنبه 17 مردادماه در همایشی معرفی می شوند تا به عنوان نمونه های گردشگری پزشکی شناخته شوند.»

او با تاکید براینکه گردشگری پزشکی مانع فرار مغزها می‌شود و اعتماد گردشگران خارجی و بیماران داخلی را به جامعه پزشکی ایران افزایش خواهد داد.

به گفته‌‌ او، این طرح در شهرهای شیراز، مشهد، ‌رشت و تهران و نقاط مرزی که دارای امکانات مجهزتری است، اجرا می‌شود.

بای‌سلامی با تاکید بر ایجاد گفتمان مشترک در گردشگری پزشکی، نبود درک از مفهوم این گفتمان را مهم‌ترین علت عقب‌ماندگی گردشگری پزشکی در کشور دانست و تاکید کرد:‌ هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی صلاحیت دارد با خلق گفتمان و ادبیات علمی و عملیاتی کردن این طرح، گردشگری پزشکی را سامان‌دهی کند که به همین منظور با 16 کشور قرارداد بسته و در حال بستن قرارداد با 16 کشور دیگر است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.