2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
امیر آقایی؛ از پلیس باهوش تا قاتل مخوف در سریال خون سرد

امیر آقایی؛ از پلیس باهوش تا قاتل مخوف در سریال خون سرد

امیر آقایی در سریال خون سرد نقشی کاملا متفاوت را بازی کرده است. او تاکنون نشان داده برای بازی در هر نقش و شخصیتی کاملا توانا است.

دوات آنلاین -چهره ای که از امیر آقایی در سریال خون سرد می بینیم با تمام نقش های قبلی او کاملا متفاوت است. او این بار در نقش متخصص پزشکی قانونی ظاهر شده که شخصیتی کاملا مثبت دارد اما در پس پرده قاتلی بی رحم است که خطاکاران را به شیوه خودش مجازات می کند.

امیر آقایی در سریال خون سرد نقش دکتر کسری کیا را بازی کرده است

شروع کار امیر آقایی با ابراهیم حاتمی کیا

امیر آقایی بازیگری مقابل دوربین را از سال 80 با ابراهیم حاتمی کیا شروع کرد و در آن سال هم در فیلم ارتفاع پست به ایفای نقش پرداخت و هم در سریال خاک سرخ حضور داشت.

 

آقایی تاکنون در 38 فیلم سینمایی بازی کرده و به خاطر بازی در فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء به کارگردانی وحید جلیلوند نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده و همچنین برای بازی در فیلم در شنای پروانه ساخته محمد کارت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورده است.

 

بادیگارد، خائن کشی، شیفت شب، کوچه بی نام، هیس دختران فریاد نمی زنند، سعادت آباد، زندگی خصوصی و ... از جمله کارهای سینمایی شاخص این هنرمند است. با نگاهی به کارنامه آقایی به خوبی مشخص می شود او گونه های مختلف و نقش های متفاوت را پذیرفته و از فرو رفتن در تیپ تکراری پرهیز کرده است.

 

موفقیت امیر آقایی در تلویزیون

آقایی در تلویزیون نیز کارهای مطرحی دارد. سریال اولین شب آرامش، بی گناهان و چرخ و فلک از جمله مجموعه های مطرح این بازیگر است. او در سریال نوار زرد نیز بسیار موفق بود و به خوبی توانست نقش پلیس زیرک و باهوش را بازی کند. البته این هنرمند از سال 96 و بعد از فصل اول نوار زرد دیگر در تلویزیون ظاهر نشد و نقش او را فصل دوم همین مجموعه پلیسی بانیپال شومون ایفا کرد.

امیر آقایی در سریال خون سرد نقش دکتر کسری کیا را بازی کرده است

نقش دکتر کسری کیا در سریال خون سرد

آقایی قبل از اینکه در سریال خون سرد بازی کند جایگاه خودش را در شبکه نمایش خانگی کاملا تثبیت کرده بود. بازی او در سریال آقازاده یکی از درخشان ترین بازی هایش محسوب می شود. البته او قبل از همکاری با حامد عنقا در نمایش خانگی در فصل سوم سریال قلب یخی، رقص روی شیشه و عالیجناب نیز بازی کرده بود.

 

نکته حائز اهمیت این است که آقایی در این رشته از کار خودش باز هم دنبال تجربه های متفاوت و تازه است و حالا او را در نقش دکتر کسری کیا می بینیم؛ متخصص خبره و کاربلد پزشکی قانونی که تدریس نیز می کند و چهره ای کاملا مثبت دارد اما در روی دیگر سکه مردی خشن است که مرتکب قتل های بی رحمانه و خونسردانه می شود البته او افرادی را به قربانگاه می برد که گمان می کند تا اطمینان دارد که مجرم هستند.

 

تاکنون در فیلم ها و سریال های ایرانی شاهد نقشی مشابه دکتر کسری کیا نبوده ایم و آقایی در تجربه تازه خود نشان داده هنرمندی تمام عیار است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.