2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نقدی بر سریال خون سرد؛ مرموز و پر هیجان

نقدی بر سریال خون سرد؛ مرموز و پر هیجان

سریال خون سرد داستان مرموز و پیچیده ای دارد. نقاط قوت اصلی این مجموعه چیست؟ نقدی بر آن را بخوانید.

دوات آنلاین -سریال خون سرد توانسته نظر مخاطبان را جلب کند؛ سریالی جنایی که هم داستانی جذاب و پر از پیچدگی دارد و هم شاهد بازی ها خوب بازگیران اصلی آن هستیم.

 

خراسان در نقد این مجموعه نوشت: سریال نمایش خانگی خون سرد به کارگردانی امیرحسین ترابی، با شروع خوبی که داشت، موفق شد از همان ابتدا مخاطب را با قصه درگیر کند و تماشاگر را به دنبال حل معماهایی که طرح شده بکشاند. این کشش همچنان در سریال وجود دارد و مخاطب هر بار با یک پرونده خاص مربوط به زن‌آزاری مواجه است. بازیگران اصلی «خون سرد» یعنی امیر آقایی و شهرام حقیقت‌ دوست نیز بازی‌های خوبی دارند و حقیقت‌ دوست در مقایسه با آقایی حتی عملکرد بهتری دارد. در مجموعه «خون سرد» فعلا در طول سه قسمتی که منتشر شده، توانسته به عنوان سریالی استاندارد جای خود را در بین مخاطبان باز کند، اما در این میان نقطه ضعف‌هایی نیز وجود دارد که انتظار مخاطب را برآورده نمی‌کند.

عکسی از سریال خون سرد

جنایت های قاتل خون سرد

معمولا در آثار پلیسی، پیچیدگی نقشه مجرمان و تیزهوشی پلیس برای به دام انداختن آن‌ها، برگ برنده قصه است تا مخاطب را غافلگیر و هیجان‌زده کند. در سریال خون سرد تضاد وجهه موجه و عادی شخصیت «کسری» با بازی امیر آقایی با شخصیت واقعی‌اش به عنوان یک قاتل خونسرد و بی‌رحم، عامل جذابیت قصه است، اما شیوه این کاراکتر برای به دام انداختن طعمه‌هایش، پیچیدگی لازم را ندارد. به عنوان مثال در قسمت دوم دیدیم «کسری» و «مهرنوش» از سوی مرد خلافکار و لاتی که همسر موکل «مهرنوش» است تهدید به اسیدپاشی می‌شوند و همین اتفاق نیز انگیزه انتقام را در «کسری» ایجاد می‌کند. ایده تغییر قیافه، آن هم تغییری که چهره «کسری» را چندان عوض نمی‌کند، ایده‌ای ساده و دم دستی برای به دام انداختن «قادر» است. در قسمت اول نیز گیر انداختن «امیر شاهسواری» ساده‌تر از آن چه انتظار می‌رفت، اتفاق افتاد.

 

ممکن است در ادامه «خون سرد» ترفندهای جذاب‌تر و هوشمندانه‌تری از «کسری» ببینیم، اما فعلا کیفیت شروع قتل‌ها تاثیری که باید را روی مخاطب نگذاشته است.

امیر آقایی در سریال خون سرد

قاتل مرموز در سریال خون سرد

جزئیات شخصیت‌پردازی «کسری» به عنوان کاراکتر اصلی قصه، اهمیت ویژه‌ای در «خون سرد» دارد. فعلا اطلاعات مختصری از پیشینه این شخصیت به مخاطب داده شده است و به واسطه سکانسی که «کسری» قورباغه‌ای را به چهار میخ کشیده بود و قصد تشریح بدن او را داشت، به صورت کاملا رو و مستقیم، متوجه شدیم که او از کودکی با حیوانات بسیار بی‌رحمانه رفتار می‌کرد، اما هنوز درباره علت رفتارهای عجیب این شخصیت در کودکی و ایجاد انگیزه قتل‌ها در دوران بزرگ سالی این شخصیت چیزی نمی‌دانیم. احتمال دارد در ادامه نیز به کمک فلش‌بک، این خلأ در شخصیت او پُر شود، اما فعلا در اوایل قصه، بخش مهمی از کاراکتر «کسری» مبهم است.

 

بازی خوب امیر آقایی

امیر آقایی در سریال خون سرد بازی قابل قبولی دارد، اما نمی‌توان حضور او را در این مجموعه غافلگیرکننده دانست و نکته ویژه‌ای در کارش دیده نمی‌شود. آقایی تا به حال بازی‌های بسیار خوبی در کارنامه خود داشته، بنابراین ثابت کرده است که می‌تواند از پس نقش‌های متفاوت بربیاید، اما با دو روی کاملا متفاوت از شخصیت «کسری»، به عنوان یک قاتل بی‌رحم و یک پزشک قانونی مورد اطمینان مواجه نشدیم. در پایان سریال می‌توان ارزیابی دقیق‌تری از کار امیر آقایی داشت، اما فعلا نمی‌توان بازی او در این مجموعه را در فهرست بهترین بازی‌هایش قرار داد.

شهرام حقیقت دوست در سریال خون سرد

شهرام حقیقت‌ دوست در سریال خون سرد

برخلاف امیر آقایی، بازی شهرام حقیقت‌ دوست بیشتر به چشم آمده و توجهات را به کاراکتر او جلب کرده است. در ابتدای سریال نوشتیم که «امیرعلی طلوعی» با جدیتی که در برخورد با مجرمان و همکارانش دارد و هوشی که به خرج می‌دهد، تبدیل به پلیس جذابی شده است، اما بازی خوب او در این نقش نیز تاثیر زیادی بر همراهی مخاطب داشته است.

 

حقیقت‌ دوست در مواجهه با مجرمان و متهمان با اعتماد به نفس فراوانی ظاهر می‌شود و هنگام برخورد با «نویدی» نیز ابهت و جدیت لازم را دارد تا این شخصیت، ماموریت خود را به درستی انجام بدهد. شهرام حقیقت دوست با بازی خود در سریال خون سرد، توانسته یک پلیس باوجدان، مسئولیت‌پذیر و با عرضه را به نمایش بگذارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.