2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رازهایی برای حفظ روابط عاشقانه در زندگی مشترک

رازهایی برای حفظ روابط عاشقانه در زندگی مشترک

یک روانشناس ما را راهنمایی می کند و توضیح می دهد چه کارهایی باعث می شود زندگی مشترک خوب و خانواده موفقی داشته باشیم.

دوات آنلاین -«موفقیت در روابط عاطفی» و «داشتن خانواده موفق» عباراتی هستند که برای هر فرد تعریف خاص و متفاوتی دارند. گاهی همین که 2نفر سال‌ها در کنار هم بتوانند زندگی کنند و زندگی‌شان منجر به جدایی نشود، در زمره خانواده‌های موفق محسوب می‌شوند و گاهی افراد با کوچک‌ترین چالش در زندگی‌شان دچار شکست در روابط عاطفی می‌شوند اما آیا چنین آماری می‌تواند نشانه موفقیت در روابط باشد؟ 

 

همشهری نوشت: روزی که 2نفر تصمیم می‌گیرند برای یک عمر در کنار هم باشند، شاید بزرگ‌ترین آرزویشان داشتن روابط عاطفی خوب و پایدار و تشکیل خانواده‌ای موفق باشد اما این آرزوی مهم چطور و با رعایت چه نکاتی محقق می‌شود؟  با دکتر علی قلع‌ریز، روانشناس و مشاور، درباره آنچه به ما کمک می‌کند عشق و علاقه را در روابط‌مان پایدار کنیم و چالش‌های مسیر زندگی مشترک را به درستی مدیریت کنیم تا به بحران تبدیل نشود، به گفت‌وگو نشستیم.

چگونه با همسر خود رابطه بهتری داشته باشیم

عوامل مهم در روابط موفق

دکتر قلع‌ریز در مورد عوامل مؤثر در برقراری روابط موفق می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند پایه و اساس رابطه‌ای خوب را تشکیل دهد هماهنگی در‌ تعریفی است که دو‌طرف از ارتباط موفق دارند؛ وقتی هدف آنها از ازدواج، شروع رابطه و نوع نگاهی که به این ارتباط دارند یکسان و هماهنگ باشد تا حدود زیادی می‌تواند موفقیت آنها را در ادامه رابطه مشخص کند. هماهنگی در ارتباط چیزی است که می‌تواند تا حدودی تعریف 2نفر از ارتباط و انتظارات آنها را از زندگی زناشویی مشخص کند.»

 

بیشتر بخوانید: با شوهر بی محبت چه کنیم

 

به‌گفته قلع‌ریز، نگاه فانتزی و به دور از واقعیت بعضی افرا‌د به شروع رابطه و خواسته‌های نامعقول آنها از طرف مقابل، در بیشتر موارد، باعث می‌شود از واقعیت فاصله بگیرند و نتوانند احساس خوبی نسبت به ارتباط‌شان داشته باشند. درصورتی که باید‌ قبول کنیم همسر ما مانند خود ما فرد کاملی نیست و شخصی است با گذشته‌ای متفاوت از ما.

 

بنابراین برای داشتن اوقات بهتری در کنار هم نیاز است تلاش کنیم. ضمن اینکه برای شروع زندگی زناشویی موفق باید از قبل شناخت و آگاهی لازم را در مورد آن به دست آورد و خود را از هر لحاظ آماده شروع چنین رابطه‌ای کرد.

 

حتما بخوانید: پیشنهاد متفاوت برای سورپرایز کردن همسر

 

بسیاری از افراد هنگام ازدواج بیشتر به فکر مسائل مالی و ظاهری هستند تا آشنایی و کسب آگاهی‌های لازم و توانمند‌سازی خود از لحاظ ‌ذهنی و روانی و روحی. گاهی آنقدر دغدغه مالی برای شروع زندگی مشترک وجود دارد که به موضوعات مهم دیگر مانند رعایت تناسب و هماهنگی بین دو خانواده، هم کفو بودن دو‌طرف رابطه و حتی به بلوغ فکری رسیدن طرفین توجه نمی‌شود.

 

پذیرش تفاوت های زن و شوهر

قلع‌ریز می‌گوید: هنر زندگی امروز و موفقیت در آن، کسب مهارت لازم برای زندگی‌کردن با تفاوت‌ها و پذیرش آنهاست. و این یعنی‌ ‌بعد از اینکه با آگاهی و شناخت، 2نفر هم را انتخاب کردند، بیاموزند چطور ارزش‌های همدیگر را بپذیرند، به آنها احترام بگذارند و با انعطاف‌پذیری بیشتر سعی کنند تا کمترین میزان آسیب و بیشترین میزان موفقیت در زندگی را داشته باشند.

 

تجربه سال‌ها مشاوره قلع‌ریز به زوج‌های مختلف، این را می‌گوید که افراد با توجه به خواسته‌ها و شخصیت خود وارد ارتباط می‌شوند و بر همان اساس نیز رفتار می‌کنند، بی‌آنکه به خواسته‌ها و تفاوت‌های طرف مقابلشان اهمیت بدهند. همین باعث می‌شود هر مسئله کوچکی به اختلافی بزرگ تبدیل شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.