2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چکار کنیم مربا شکرک نزند، ترفندهای خانگی

چکار کنیم مربا شکرک نزند، ترفندهای خانگی

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا چه باید کرد و چه ترفندها و فوت و فن هایی وجود دارد؟

دوات آنلاین -شما هم با مشکل شکرک زدن مربا مواجه هستید؟ اصلا نگران نباشید. این جمله شبیه به آگهی های بازرگانی شد اما واقعیت این است که برای جلوگیری از شکرک زدن مربا ترفندها و فوت و فن های سادگی و خانگی وجود دارد.

روش هایی برای پیشگیری از شکرک زدن مربا

پیشگیری از شکرک زدن مربا

در گام اول از میوه با کیفیت که کاملا رسیده باشد استفاده کنید و یادتان باشد قبل از اینکه شکر اضافه کنید اجازه بدهید میوه کامل بپزد.

 

مهمترین نکته برای پیشگیری از شکرک زدن مربا این است که نباید آن را بدمای بالا بجوشانید. ضمن اینکه باید در آن کمی آبلیمو بریزید البته نه آنقدر که مزه را تحت تاثیر قرار بدهد. بعضی ها به جای آبلیمو از سرکه یا آب نارنج استفاده می کنند. به هر حال فوت و فنی که در این روش وجود دارد این است که هر چقدر میوه مورد استفاده شما شیرین تر بود میزان مایع ترش که به آن اضافه می کنید باید بیشتر باشد. به این معنی که میوه های ترش به مقدار کمتری آبلیمو نیاز دارند.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که شیرینی خشک و شیرینی تر تازه بماند

 

نکته بعدی این است که مربا نباید رقیق باشد پس آن را به طور کامل بجوشانید تا غلیظ شود. حتی اگر بعد از چند روز متوجه این مشکل شدید باز هم نگران نباشید و دوبار مربا را بجوشانید. هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد. حتی بعد از شکرک زدن مربا باز هم می توانید از این فرمول استفاده کنید یعنی آبلیمو و آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

 

ظرف مناسب برای نگهداری مربا

طبیعتا ظرف های شیشه ای برای نگهداری مربا خیلی بهتر هستند اما اصل بسیار مهم این است که ظرف قبل از ریختن مربا خیس نباشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.