2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن

طرز تهیه آبغوره خانگی با جوشاندن

یکی از بهترین روش ها برای تهیه آبغوره خانگی جواشندن آن است تا ماندگاری اش بیشتر شود. روش این کار را در ادامه یاد بگیرید.

دوات آنلاین -آبغوره برای ما ایرانی ها یکی از خوراکی های لازم و ضروری است که مصرف های گوناگونی دارد، هم در غذا و هم در سالاد. خواص آبغوره هم خیلی زیاد است و خیلی ها دوست دارند آن را خودشان در خانه درست کنند.

کدام نوع غوره برای آبگیری مناسب تر است

غوره مناسب آبگیری

بهترین نوع غوره برای آبگیری، غوره عسگری است چون هسته ندارد البته اگر خواستید می توانید از غوره شیرازی تیز استفاده کنید.

 

در هر صورت یادتان باید غوره رسیده را انتخاب نکنید چون رسیده ها شیرین می شوند و برای گرفتن آب مناسب نیستند. حتما این را هم می دانید که دم غوره ها را حتما باید جدا کنید.

 

مرحله اول گرفتن آب غوره در خانه

طبیعتا قبل از هر چیز و البته بعد از گرفتن دم غوره ها باید آنها را خوب بشویید و اجازه بدهید خشک شوند. بعد از این مرحله وقت آن می شود که دستگاه آبمیوه گیری خود را روشن کنید و غوره ها را داخلش بریزید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه مدت ماندگاری آبلیموی طبیعی را بیشتر کنیم

 

البته کار به همین سادگی نیست و باید مایعی که به دست می آید را از صافی رد کنید. البته می توانید از پارچه هایی که بافت ریزی دارند نیز به جای صافی استفاده و تفاله ها را خوب جدا کنید.

جوشاندن آبغوره چرا مهم است

جوشاندن آبغوره

آبی که به دست آمده را در قابلمه بریزید، روی گاز بگذارید و اجازه بدهید بجوشد البته یادتان نرود شعله را تا آخر کم کنید.

 

نکته دیگر موضوع اضافه کردن نمک است . بهتر است قبل از حرارت دادن به آبغوره داخل آن نمک بریزید چون هم خوش طعم تر می شود و هم موقع مصرف فشارتان نمی افتد اما اگر مصرف نمک برایتان ضرر دارد می توانید از آن صرف نظر کنید.

 

با جوشاندن بیشتر آبغوره می‌توانید آن را غلیظ‌تر و ترش‌تر کنید و این کار به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آبغوره‌تان نگهداری کنید. البته هر وقت آبغوره دیگر کف نکرد وقت آن رسیده که گاز را خاموش کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.