2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه پوره سیب زمینی با پنیر و قارچ

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پنیر و قارچ

پوره سیب زمینی را می توانید با این دستور پخت با مرغ و قارچ خیلی خوشمزه درست کنید.

دوات آنلاین -پوره سیب زمینی انواع مختلفی دارد و مواد اولیه که در آن استفاده می شود متفاوت است. دستور پخت نوعی از این غذا را که در آن از مرغ، قارچ و پنیر پیتزا استفاده شده است را بخوانید:

 

مواد اولیه پوره سیب زمینی برای 4 نفر

سیب زمینی: 4 عدد متوسط

قارچ: 300 گرم

سینه مرغ: نصفه

فلفل دلمه ای: یک عدد کوچک

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

ماست: 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

سیر: یک عدد

پنیر پیتزا

خامه و پیازچه: اختیاری

نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، کاکوتی، گل محمدی و پونه

دستور پخت و طرز تهیه پوره سیب زمینی با قارچ و پنیر را بخوانید

دستور پخت پوره سیب زمینی

طبیعتا اول سیب زمینی و مرغ را باید جداگانه بپزید اما تا آنها در حال پخت هستند سراغ ادویه و سس بروید. برای تهیه سس باید سس مایونز، ماست، روغن زیتون، آبلیمو، فلفل قرمز و نمک را خوب هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید: غذای حاضری با سیب زمینی چی درست کنیم

 

ادویه ترکیبی هم به این شکل است که نمک، فلفل سیاه، کاکوتی، گل محمدی و پونه را باید خوب مخلوط کنید. از هر کدام از این مواد به اندازه نصف قاشق چایخوری استفاده کنید اما پونه را به خاطر عطرش بیشتر بریزید. اگر هم تندی غذا را دوست ندارید فلفل را خیلی کمتر کنید اما بهتر است حذف نکنید.

 

حالا سیب زمینی پخته را پوست بکنید و با گوشتکوب خوب له و پوره کنید.

 

سینه مرغ را ریش ریش کنید. قارچ را تفت بدهید. فلفل دلمه ای را هم ریز کنید و بعد هر سه را در سیب زمینی بریزید و به همراه سس و ادویه هم بزنید. این کار را با دقت و زیاد انجام بدهید تا مواد خوب ترکیب شوند.

 

اگر دوست داشتید می توانید پیازچه خرد شده و خامه نیز به این ترکیب اضافه کنید اما هیچ الزامی ندارد. ولی سیر را رنده کنید و در غذا بریزید.

 

در نهایت اجازه بدهید پوره 20 دقیقه استراحت کند. سپس موقع سرو روی آن پنیر رنده شده پیتزا بریزید و در ماکروفر بگذارید. سه دقیقه زمان مناسبی است و بعد می توانید این غذا را میل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.