2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
چکار کنیم سیب زمینی سیاه نشود

چکار کنیم سیب زمینی سیاه نشود

ترفندهایی را که از سیاه شدن سیب زمینی بعد از پوست کندن جلوگیری می کند، اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -یکی از مشکلات خیلی از ما موقع آشپزی و درست کردن سیب زمینی سرخ کرده این است که سیب زمینی بعد از پوست کندن خیلی زود تیره و سیاه می شود. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم ترفندهایی وجود دارد.

 

روش خرد کردن سیب‌ زمینی‌

سیب‌ زمینی‌ ها به هر شکلی که خرد‌شده باشند، ورقه‌ای، نگینی یا خلالی، می‌توان برای مدت طولانی از آنها نگهداری کرد. حتی اگر خرد هم نشده و تنها پوست‌کنده شده باشند نیز نگهداری آنها مشکلی ندارد. تنها نکته‌ای که باید مد‌نظرتان باشد این است که در حین خرد‌کردن سیب‌ زمینی‌ ها، آب نشاسته‌ای آن که در معرض هوا قرار می‌گیرد به‌سرعت تغییر رنگ داده و قهوه‌ای یا صورتی می‌شود.

 

برای جلوگیری از این تغییر رنگ، هرازگاهی در حین خرد‌کردن، سیب‌ زمینی‌ ها را در زیر شیر آب بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم ماکارونی به هم نچسبد و خمیر نشود

 

به یاد داشته باشید برای خرد‌کردن و نگهداری طولانی‌مدت سیب‌ زمینی از چاقوی تیز استفاده کنید. چاقوهای کند آنزیم بیشتری را در سیب‌ زمینی آزاد کرده و موجب فساد سریع سیب‌ زمینی می‌شوند.

ترفندهایی برای سیاه نشدن سیب زمینی

پیشگیری از سیاه شدن سیب زمینی با یک کاسه آب

کاسه‌ای را با آب سرد پر کنید. کاسه باید به اندازه‌ای باشد که تا نصفه با آب پر شده و سیب‌ زمینی ‌ها را به‌طور کامل کف ظرف در بر گیرد.

 

اگر می‌خواهید بعد از نگهداری، سیب‌ زمینی را آب‌پز کنید، بهتر است در این مرحله قابلمه‌ای را انتخاب کرده تا بعد آن را روی گاز گذاشته و با همان آب خودش سیب‌ زمینی را آب پز کنید.

 

آبلیمو مانع سیاه شدن سیب زمینی می شود

به آب داخل کاسه یا قابلمه باید ماده‌ای اسیدی مثل آبلیمو یا سرکه اضافه کنید. آن را هم زده تا به‌طور کامل در آب حل شود.

 

در همین زمینه: ترفندهایی برای فریز کردن ماهی، مرغ و گوشت

 

سیب‌ زمینی‌ها را در آب ریخته تا کاملا در آن غوطه‌ور شوند. این گونه، سیب‌ زمینی‌ها در معرض هوا نبوده و خراب و سیاه نمی‌شوند. اگر متوجه شدید که سیب‌ زمینی‌ها روی آب شناورند، یعنی تازه نیستند.

روش های پیشگیری از سیاه شدن سیب زمینی

سیب زمینی را دور از هوا نگه دارید

روی ظرف را یا با در یا با پلاستیک پوشانده و مطمئن شوید هوای آن را به‌طور کامل گرفته‌اید. اکنون این ظرف سیب‌ زمینی را به مدت یک تا ۲ ساعت می‌توانید در دمای اتاق و ۲۴ساعت در یخچال نگهداری کنید.

 

چند نکته مهم

نگهداری سیب‌ زمینی بیش از ۲۴ساعت باعث نفوذ آب به بافت سیب‌ زمینی شده که روی طعم و مزه آن تاثیر می‌گذارد.

 

فیلم: آموزش خرد کردن مرغ کامل به روش ساده

 

اگر متوجه تغییر رنگ آب سیب‌ زمینی شدید، فورا آب آن را عوض کنید. زیرا سیب‌ زمینی‌ ها سیاه خواهند شد، البته به بیش از یک‌بار عوض کردن آب در طول نگهداری نیازی نیست.

 

سیب‌ زمینی‌ ها را هرگز نباید فریز کرده یا برای طولانی‌مدت (بیشتر از ۲۴ساعت) در یخچال نگهداری کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.