2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی نیلوفر پارسا بازیگر نقش ریحانه در سریال بی نشان

بیوگرافی نیلوفر پارسا بازیگر نقش ریحانه در سریال بی نشان

با زندگینامه نیلوفر پارسا که در سریال بی نشان نقش ریحانه را ایفا کرده است آشنا شوید.

دوات آنلاین -نیلوفر پارسا که پیش از این در چندین فیلم و سریال بازی کرده بود بعد از اینکه مدتی ترجیح داد تمرکزش را روی تئاتر بگذارد با بازی در نقش ریحانه در سریال بی نشان به تلویزیون بازگشته است. به همین بهانه بیوگرافی این هنرمند را مرور کرده ایم.

نیلوفر پارسا بازیگر نقش ریحانه در سریال بی نشان

شروع بازیگری نیلوفر پارسا

نیلوفر پارسا متولد سال 1369 است و علاقه اش به بازیگری و هنر از دوران کودکی شکل گرفت اما بعد از اخذ دیپلم در رشته فناوری اطلاعات یا آی تی در دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخت و در کنار آن در دوره های مختلف بازیگری شرکت کرد. او زیر نظر استاید مطرحی مانند امین تارخ و تهمینه میلانی دوره بازیگری دید.

 

پارسا اولین بار برای بازی در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد انتخاب شد. حتما یادتان هست که این مجموعه به صورت اپیزودیک بود و پارسا نیز در چند قسمت آن حضور داشت.

 

فیلم سینمایی من و شارمین تولید سال 1394 به کارگردانی بیژن شیرمرز نیز اولین تجربه سینمایی این هنرمند است و او در این فیلم در کنار بازیگران مطرحی مانند ویشکا آسایش، سحر قریشی، پژمان بازغی و نیما شاهرخ شاهی قرار گرفت.

نیلوفر پارسا بازیگر نقش ریحانه در سریال بی نشان

 

فیلم ها و سریال های نیلوفر پارسا

پارسا در این سال ها فیلم های سینمایی سه حرفی هشت عمودی، بعد از تو، باج و همچنین فیلم کوتاه شرط بندی بازی کرده است.

 

شهرت اصلی این بازیگر به بازی در سریال آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده مربوط می شود که او نقش بیتا را در آن داشت. در این سریال طاها ریاحی، تاجر دارو، پس از سال ها به ایران باز می گردد تا به دنبال دختر گمشده اش بگردد اما متوجه می شود که خواهرزاده اش نتوانسته است به خوبی از دخترش نگهداری کنند.

 

سریال های برنا، از یاد رفته ها و بهترین نقش زندگی از دیگر مجموعه هایی است که نیلوفر پارسا در آنها به ایفای نقش پرداخت اما در ادامه مسیر حرفه ای خود تصمیم گرفت مدتی جلوی دوربین نرود. او در این باره به جام جم گفته:  من بعد از آوای باران دو سریال دیگر هم بازی کردم اما حدود سه سالی هست که در تلویزیون کار نکرده بودم چون پیشنهادها خیلی دلچسب نبود. به‌همین‌دلیل بیشتر تئاتر کار کردم و همچنان هم در کنار کارهای تصویری علاقه‌مند به حضور در صحنه تئاتر هستم.

 

وی ادامه می‌دهد: البته که مثل همه بازیگرها برای من هم کار تصویر جذاب است اما تئاتر هم برایم حائز اهمیت است. چون خیلی چیزها از تئاتر یاد گرفتم.

نیلوفر پارسا بازیگر نقش ریحانه در سریال بی نشان

نقش ریحانه در سریال بی نشان

نیلوفر پارسا در سریال بی نشان نقش ریحانه را که شخصیت اصلی مجموعه است بازی کرده و در این باره گفته: فیلمنامه این سریال به قدری برایم جذاب بود و دوست داشتم که ترجیح دادم بعد از چند سال بار دیگر سریال بازی کنم. چون مدام نقش‌های مشابه با نقشم در سریال آوای باران پیشنهاد می‌شد اما ریحانه نقش خاص و متفاوتی برایم بود.

 

پارسا درباره ویژگی‌های ریحانه توضیح می‌دهد: ریحانه دختری است که با پدر و مادرش ارتباط بسیار خوبی دارد و در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده که در عین سنتی بودن یک مدرنیته‌ای هم دارد و این والدین با فرزندان‌شان تعامل خوبی دارند و مشورت می‌کنند. من خیلی ریحانه را دوست دارم. به این دلیل که همان‌قدر که به پدر و مادرش احترام می‌گذارد و رابطه خوب و دوستانه‌ای با پدرش دارد، همان‌قدر هم بادرایت است و تصمیم‌های درستی در زندگی می‌گیرد و انتخاب‌های درستی دارد. به همین دلیل این ابعاد شخصیتی ریحانه را خیلی دوست دارم.

 

این بازیگر می‌افزاید: من سال‌های بسیار دور در سریال «دیوار شیشه‌ای» با آقای قویدل همکاری داشتم. اما تجربه‌ای به این شکل نداشتم. کار کردن با کارگردانی که بسیار صبور و بادانش و باآرامش و بااخلاق و حرفه‌ای و کاربلد است خیلی جذابیت دارد. به‌هرحال کارگردان رهبر یک گروه است و وقتی چنین ویژگی‌هایی داشته باشد، همه اعضای آن گروه تلاش‌شان را می‌کنند تا کارشان را به‌درستی انجام دهند.

 

وی در پایان بیان می‌کند: من فکر می‌کنم مردم سریال‌های خانوادگی را دوست دارند و از این جهت بی‌ نشان را هم دوست خواهند داشت. چون ما ایرانی‌ها برایمان خانواده در اولویت قرار دارد. از این رو مسائلی را در این سریال بررسی می‌کنیم که در جامعه به‌صورت روزمره با آنها سروکار داریم. از این نظر قصه و شخصیت‌ها کاملا ملموس و به‌روز است. بنابراین فکر می‌کنم مردم با این سریال به نوعی زندگی کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/06/24
واقعا قشنگه این سریال ممنونم از همه سازندگان این سریال

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.