2024/05/07
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
طرز تهیه شربت نذری برای 100 نفر

طرز تهیه شربت نذری برای 100 نفر

فوت و فن های درست کردن شربت نذری به همراه مقدار مواد موردنیاز را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -درست کردن شربت نذری به تعداد زیاد شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد و استرس داشته باشد اما اصلا نگران نباشید شما به راحتی می توانید برای 100 نفر تدارک ببینید.

 

مواد لازم برای شربت نذری

به نوشته خراسان اگر می خواهید برای 100 نفر شربت نذری درست کنید به مواد زیر نیاز دارید:

آب: ۲۴ لیتر

آبلیموی تازه: ۱۰۰ سی سی (برابر با یک لیوان)

شکر: ۲ کیلوگرم

گلاب: ۲۰۰ سی سی (برابر با ۲ تا ۳ لیوان)

یخ: به مقدار لازم

زعفران: ۰.۵ گرم

چطوری شبرت نذری را به تعداد زیاد درست کنیم

دستور درست کردن شربت نذری

برای تهیه این شربت خوشمزه باید زعفران را آب کنید. برای این منظور ابتدا زعفران را به خوبی بکوبید و به شکل پودر درآورید و در یک ظرف شیشه ای بریزید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین قیمه نذری را بپزیم

 

سپس چند تکه یخ کوچک به آن اضافه و صبر  کنید تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار باعث رنگ دهی بهتر زعفران می شود و از آب کردن زعفران با آب جوش تاثیر بهتری دارد.

 

اکنون باید شهد را آماده کنید. برای این کار آب را داخل یک دیگ بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس درجه حرارت شعله را کم و شکر را به آن اضافه کنید.

 

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید  تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و غلیظ تر شود. بعد از این که شربت به قوام مدنظر رسید، دیگ را از روی حرارت بردارید و صبر کنید  تا کمی خنک شود.

 

بیشتر بخوانید: عدس پلوی نذری؛ طرز تهیه و فوت و فن ها

 

پس از این که شربت کمی خنک تر شد، گلاب و زعفران آب شده را به قابلمه اضافه کنید. در صورت تمایل سه تا چهار قطره اسانس هل را به شربت اضافه  کنید.

 

اسانس هل بسیار تلخ است و اگر به میزان زیادی به شربت اضافه کنید، شربت تلخ خواهد شد.

 

پس از خنک شدن شربت، آن را با آب و یخ رقیق  و سپس سرو کنید. همچنین می توانید این شربت را در داخل بطری های  دردار بریزید و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.