2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کارن همایونفر برای کدام گروه عصر جدید احساساتی شد

کارن همایونفر برای کدام گروه عصر جدید احساساتی شد

همایونفر می گوید در عصر جدید سعی کرد احساساتی نشود اما یک اجرا از نظر این داور با بقیه فرق دارد.

دوات آنلاین -کارن همایونفر از همان ابتدا که روی صندلی داوری عصر جدید نشست قرار گذاشت احساساتی نشود و حتی گفته بود سختگیر خواهد بود اما او درباره یک اجرا و یک گروه نتوانست احساسات خودش را کنترل کند.

 

کارن همایونفر به جای آریا عظیمی نژاد

همایونفر در فصل سوم عصر جدید روی صندلی نشست که پیش از او و در دو فصل پیاپی عصر جدید در آن جایگاه قرار داشت. کارن به ایرنا چنین گفته: با آریا تماس گرفتم و با هم صحبت کردیم. او برادر کوچک من است و خیلی دوستش دارم. یک‌جورهایی بنده مسبب رسمی شدن آریا و هم نسلانش در خانه موسیقی بودم و برای همه شان احترام قائلم. در کل فکر می کنم عصر جدید نیازی به چنین تغییری داشت.

کارن همایونفر درباره داوری در عصر جدید چه گفت

استعدادها در عصر جدید

همایونفر دربار استعدادهای فصل سوم عصر چنین نیز معتقد است: ایران یک سرزمینی پر از استعداد است و شما بخش کوچکی از آن را در صحنه عصر جدید می بینید ما استعدادهای عجیبی داریم که طبیعتا نمی شود همه مسئولیتش را گردن یک برنامه انداخت. برنامه ای که بخش عمده نمایشی دارد و در بخشی هم به استعدادها می پردازد.

 

در نگاه سطحی هم دیدیم در دوره های پیش استعدادها چشم گیر تر بودند یا شاید سطح توقع مردم کمتر بود یا شکل داوری به صورتی بود که نتیجه خوبش را در دوره های قبلی دیدیم اما این دوره هرچقدر جلوتر رفتیم کم کم مردم به چهره های پشت میز عادت کردند. بنابراین باید به برنامه زمان داد.

 

اما درباره مسئله استعداد، استعداد یک معیاری دارد، داوری که آنجا نشسته با توجه به دانش، سواد،تجربه، جهان بینی و نگاه هنری و استاد دانشگاهی اش یک معیاری را برایش می سازد که به آن می گویند زیبایی شناسی میز یا زیبایی شناسی داور که متاسفانه در عامه به آن می گویند سلیقه. درحالیکه کاملا اشتباه است و ما کت و شلوار انتخاب نمی کنیم بلکه برای یک استعداد، پارامترهایی در ذهنمان داریم و قضاوتش می کنیم. بر اساس آن معیارها هم تصمیم می گیریم. حال برخی مواقع خیلی سخت می شود و برخی اوقات نه خیلی ساده می شود یک استعداد را تشخیص داد.

 

البته در همان میز داوری تفکرهای مختلفی هست و این طبیعی است بنابراین ممکن است از بیرون یک مقدار اغتشاش به نظر بیاید اما در نهایت یک تصمیم جمعی گرفته می شود و همان اعلام می شود.

کارن همایونفر برای اجرای آنیسا و ستیلا احساساتی شد

احساسات کارن همایونفر

داور عصر جدید گفته: اول کار خیلی سعی کردم احساسات را بروز ندهم جز یکی دو مورد که واقعا احساسات ناب و حتی بالاتر از استاندارد بود را نمی شد بروز ندهم و احساساتی نشوم.

 

وقتی از این آهنگساز خواسته شد بگوید کدام اجراها او را احساساتی کرد، جواب داد: اجازه بدهید نگویم مردم خودشان متوجه شدند.

 

حدس زدن اینکه اجرای آنیسا و ستیلا همایونفر را احساساتی کرد کار زیاد سختی نیست. خودش می گوید: فکر می کنم من تنها داوری هستم که پای زنگ طلایی ام تا الان ایستادم. درست است که داور هستم اما طبیعی است که برخی مواقع احساساتی هم بشوم و داور فوتبال که نیستم که دقیقه نود بخواهم پنالتی بگیرم یا نگیرم. در کنار داور بودن، انسان هم هستیم و احساسات داریم و وقتی فردی زیبا می خواند اشک در چشمم جمع می شود. اما سعی می کنم احساساتم را در داوری دخیل نکنم.

 

همایونفر می گوید:  قضاوت کار سختی است و وقتی قضاوت می کنید قضاوت هم می شوید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.