2024/09/08
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
پیشنهادات ما
چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل + نکات طلایی در سایا دکور

چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل + نکات طلایی در سایا دکور

اکثر خانه‌هایی که در ایران وجود دارد، پذیرایی مستطیل شکل دارند. حال این که چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل را چگونه انجام دهید، خود چالشی بزرگ خواهد بود. برای حل این چالش سراغ مشاورین سایا دکور رفتیم، چرا که تجربه و اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه دارند و می‌توانند به ما کمک کنند.

اکثر خانه‌هایی که در ایران وجود دارد، پذیرایی مستطیل شکل دارند. حال این که چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل را چگونه انجام دهید، خود چالشی بزرگ خواهد بود. برای حل این چالش سراغ مشاورین سایا دکور رفتیم، چرا که تجربه و اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه دارند و می‌توانند به ما کمک کنند. در نظر داشته باشید که چیدمان صحیح وسایل در خانه به آرامش شما و همچنین جریان انرژی کمک شایانی خواهد کرد، در نتیجه به نکات مطرح شده در این بخش توجه ویژه داشته باشید.

 

تمامی نکات مربوط به این مقاله از مقاله چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل در سایت سایا دکور گردآوری شده است که شما می توانید به لینک مرجع آن مراجعه کنید و توضیحات دقیق تر را در آنجا بخوانید. برای مشاهده منبع مقاله روی لینک بزنید.

 

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل + چیدمان میز ناهار خوری

معمولا کسانی که تمایل به خرید سرویس مبل هفت نفره دارند از سبک مبل مدرن و فرانسوی استقبال می‌کنند. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است که سرویس مبلمان خود را در مقابل تلوزیون قرار دهید. سپس کاناپه به صورت موازی با تلوزیون و چسبیده به دیوار قرار داده شود. حال دو مبل تک نفره در سمت راست و دو مبل تک نفره نیز در سمت چپ قرار دهید تا توازن فضا به خوبی حفظ شود. البته نکته ای که شاید کمتر کسی به آن توجه می‌کند، وضعیت پنجره‌ها می‌‌باشد.

 

 همانطور که می‌دانید وجود جریان هوای تازه و همچنین نور طبیعی در منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که تلوزیون پشت به پنجره‌ها باشد تا نور طبیعی روز مانع تماشای تلوزیون نشود. در نتیجه سرویس مبلمان هفت نفره شما مقابل پنجره ها قرار خواهد گرفت. در این صورت جریان هوا نیز مناسب خواهد بود و در فصل تابستان و زمستان می‌توان پنجره ها را باز کرد، بدون این که نگران برخورد سر کسی با پنجره باشیم!

 

حال نوبت به قرار دادن میز غذا خوری می‌‌باشد، در صورتی که میز ناهار خوری 4 نفره گرفتید بهترین انتخاب شما قرار دادن آن در آشپزخانه است. اما اگر در آشپزخانه فضای کمی دارید و بهتر است که ناهار خوری 6 و یا 8 نفره خود را پشت بخش اوپن آشپزخانه قرار دهید. در این صورت میتوانید از فضای اتاق خود نیز بهتر استفاده کنید. به هر اندازه که بین سرویس مبلمان و همچنین سرویس ناهار خوری فاصله ایجاد کنید، نتیجه بهتر خواهد شد.

 

چیدمان پذیرایی مستطیل دراز | چیدمان پذیرایی مستطیل باریک

اگر پذیرایی شما از نظر طول متراژ زیادی دارد، اما از نظر عرض متراژ آن کم است، باید به صورت طولی سرویس مبل خود را کنار دیوار قرار دهید. برای این سبک منزل باید از مبلمانی استفاده کنید که لذت مبل راحتی و همچنین زیبایی مبل سلطنتی را به صورت همزمان داشته باشد. خرید مبل چستر به همراه یک ست ایتالیایی،  بهترین انتخاب خوب است و می‌تواند شما را به اهداف مورد نظرتان برساند. البته همانطور که در بخش قبل گفتیم راحتی و یا کاناپه شما باید در مقابل تلوزیون باشد. چرا که بیشترین زمان استراحت هر شخص در این بخش خواهد بود.

چیدمان میز و مبل در پذیرایی مستطیلی

برای چیدن میز ناهار خوری پیشنهاد ما به شما استفاده از فضای سمت آشپزخانه است. در بهترین حالت می‌توانید میز غذا خوری خود را در مرکز آشپزخانه قرار دهید و اطراف آن نیز صندلی بگذارید. اما اگر آشپزخانه فضای کافی در اختیار شما قرار نمیدهد و از طرفی دیوار اوپن شما نیز کوتاه است. می‌توانید از صندلی کانتر استفاده کنید و بخش اوپن منزل را به عنوان میز ناهار خوری نیز انتخاب نمایید. البته برخی از افراد برای داشتن فضای بیشتر روی لبه دیوار اوپن یک صفحه MDF نیز قرار میدهند تا حس بهتری نسبت به میز غذا خوری جدید داشته باشند.

 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل بزرگ

برخی مواقع افراد یک پذیرایی بسیار بزرگ به شکل مستطیل دارند و نمیدانند که چگونه آن را چیدمان کنند. بعد از خرید ست مبل نئوکلاسیک و یک ست مبل راحتی نیاز به آینه و کنسول خواهید داشت.  ابتداء در بهترین و بالاترین بخش پذیرایی خود سرویس مبلمان نئوکلاسیک خود را قرار دهید. به هر اندازه که سرویس مبل نئوکلاسیک شما حجیم‌تر باشد، نمای منزل شما جذابتر خواهد بود. سبک مبل ال نئوکلاسیک لیون گزینه‌ای مطلوب خواهد بود چرا که می‌تواند نظر همه را به خود جلب می‌کنید. حال پس از چیدمان متقارن مبل نئوکلاسیک سراغ ست راحتی خود بروید.

نحوه چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل

اگر قرار است که دو فضای مستقل و مجزا تشکیل دهید، در سمت دیگر خانه و در میان پذیرایی به موازات مبل نئوکلاسیک مبل راحتی خود را قرار دهید. حال دیواره بین آن ها را با یک کنسول و آینه جذاب پر کنید، برای این هدف می‌توانید از گزینه‌های موجود در مجموعه های معتبر مانند آف دکور، ترب، دیجی کالا، سایا دکور و....  استفاده کنید. چرا که برای انواع سلیقه‌ها گزینه‌هایی مطلوب خواهد داشت و البته مشاوره با یک مشاوره رایگان در انتخاب سرویس آینه و کنسول به شما کمک خواهند کرد. دقت کنید سرویس کنسول و اینه شما باید به نحوی انتخاب شود که نه خیلی مدرن باشد و نه خیلی کلاسیک! چرا که این سرویس هم با مبلمان شما ست می‌شود و هم در کنار راحتی زیبا به نظر خواهد رسید.

 

معمولا خانه‌ای که پذیرایی بسیار بزرگ دارد، آشپزخانه‌اش هم بزرگ است. در این صورت قرار دادن یک ست ناهارخوری 8 نفره با صندلی شاهنشین می‌توانید انتخابی بسیار عالی باشد. بهتر است که ست ناهار خوری خود را بر اساس مبل نئوکلاسیک انتخاب کنید. هرچه که ست ناهار خوری شما خاص به نظر برسد، نمای کل خانه تغییر خواهد کرد. محل آن را نیز در نزدیکی آشپزخانه جایی که مشرف به پنجره باشد قرار دهید.

 

چیدمان مدرن پذیرایی مستطیل شکل

اگر یک پذیرایی مدرن دارید و نمیدانید آن را چگونه مرتب کنید، اول از همه که به سراغ مبل مدرن با طراحی مینیمال بروید. سپس یک ست هفت یا پنج نفره انتخاب کنید و در بهترین بخش پذیرایی که نورگیر خوبی دارد و همچنین به پنجره نزدیک است، قرار دهید. حال یک خط مستقیم از ست مبلمان به سمت آشپزخانه رسم کنید و در میان این خط مستقیم نیز میز غذا خوری خود را قرار دهید. دقت کنید که چنین چیدمانی برای خانه پذیرایی مستطیل شکل آپارتمانی و کوچک جذاب است. اگر خانه به صورت ویلایی و بزرگ باشد، شرایط اندکی متفاوت خواهد بود.

میز ناهارخوری و مبل را چگونه بچینیم

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت جامع و کامل در مورد « چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل » صحبت کردیم. اگر شما یک ایده جذاب برای چنین چیدمانی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود مطرح کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در چیدمان مبل و میز ناهارخوری باید مدنظر قرار دهید، رنگ نزدیک آن ها است. برخی موارد افراد ست مبلمان خود را به یک رنگ و ست ناهار خوری را به رنگ دیگر انتخاب می‌کنند. در چنین مواقعی آن ها ریسک می‌کنند و نتیجه خوبی نیز نمی‌گیرند. اصول تغییر انتخاب رنگ مبل و میز ناهار خوری بسیار پیچیده است و در یک مقاله مجزا بررسی خواهیم کرد. اما شما از رنگ مشابه و نزدیک به هم استفاده کنید.

 

هنگام خرید مبل در مورد سبک چیدمان و شرایط منزل با فروشنده صحبت کنید و از او مشاوره بخواهید. اگر قصد دارید که برای منزل خود ست مبلمان تهیه کنید و پذیرایی منزل شما نیز به صورت مستطیل شکل می‌‌باشد، حتما از یک ست آینه و کنسول متناسب با جلو مبلی و عسلی خود استفاده کنید تا هارمونی وسایل در منزل شما به خوبی حفظ شود.

 

گرد آوری شده از سایا دکور

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.