2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه و راز خوشمزگی قلیه میگو مجلسی

طرز تهیه و راز خوشمزگی قلیه میگو مجلسی

قلیه میگو یکی از غذاهای مجلسی جنوبی است که دستور پخت آن را می توانید در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -جنوبی های انواع غذا با میگو را خیلی خوب درست می کنند و طعم آن همیشه در یاد آدم می ماند. یکی از این غذاها قلیه میگو است که طرز تهیه و دستور پخت آن در ادامه آمده و می توانید آن را مجلسی و به خوشمزگی خود جنوبی ها درست کنید.

 

مواد لازم برای قلیه میگو 

به نوشته همشهری شما برای تهیه قلیه ماهی مجلسی به مواد زیر نیاز دارید:

میگو: 600 گرم

سیر: 5 عدد

شنبلیله: 50 گرم

گشنیز: 500 گرم

شوید: 100 گرم

تمر هندی: یک لیوان

پیاز متوسط: 2 عدد

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار کافی

فوت و فن خوشمزه شدن قلیه میگو را یاد بگیرید

دستور پخت قلیه ماهی مجلسی

ابتدا گشنیز و شنبلیله را پاک می‌کنیم و می‌شوییم و در آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و سبزی‌ها خشک شوند و سپس روی تخته، خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: میگوپلو را چه طور  مجلسی درست کنیم

 

در ادامه پیاز را به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم و در قابلمه‌ای که قلیه را می‌خواهیم درست کنیم مقداری روغن ریخته و پیاز را در آن تفت می‌دهیم. سپس سبزی را به آن اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم تا رنگ سبزی‌ها کاملاً تیره و آب آنها تبخیر شود.

 

در ادامه سیرها را که رنده یا ریز خرد کرده‌ایم به سبزی‌ها اضافه کرده و تفت می‌دهیم. بعد از اینکه سیرها هم سرخ شد، نمک و زردچوبه و کمی فلفل به آن اضافه می‌کنیم. رب گوجه‌فرنگی و تمر هندی صاف‌شده را نیز به مواد قلیه اضافه و مواد را مجدداً مخلوط می‌کنیم.

 

3الی 4لیوان آب داخل قابلمه می‌ریزیم و بعد نمک و فلفل به میزانی که تمایل داریم داخل قلیه می‌ریزیم. باید به این نکته توجه شود که نمک را بعد از ریختن تمر هندی اضافه می‌کنیم چون خود آن نمک دارد و شاید از نظر شما نمک نیاز نباشد به آن اضافه کنید.

 

در ادامه پیاز باقی‌مانده را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته، نگینی خرد می‌کنیم و در تابه‌ای بزرگ روغن  ریخته و پیازها را داخل آن تفت می‌دهیم و کمی زردچوبه روی پیاز می‌پاشیم و میگوهای از قبل پاک‌شده و شسته شده را داخل تابه می‌ریزیم و با پیاز تفت می‌دهیم تا سرخ شوند و به مواد قلیه، میگوها را اضافه و حرارت را کم می‌کنیم تا قلیه میگو جا بیفتد و آب اضافی آن تبخیر شود.

 

همچنین برای اینکه خورشت‌مان جا افتاده باشد، یک قاشق آرد را در آب حل کرده و به خورشت اضافه می‌کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.