2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه باقالی پلوی مجلسی با گوشت گوساله

طرز تهیه باقالی پلوی مجلسی با گوشت گوساله

همه ترفندهایی را که برای مجلسی شدن باقالی پلو لازم است بدانید، در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -باقالی پلو از جمله غذاهای مجلسی رایج است که علاوه بر مراسم هایی مانند عروسی در همان های خانوادگی و دورهمی های دوستانه نیز پخته می شود و طرفداران زیادی دارد. این غذا با گوشت گوساله طعم عالی دارد و همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

 

مواد لازم برای باقالی پلوی مجلسی

به نوشته چاردیواری جام جم شما برای درست کردن باقالی پلوی مجلسی به مواد زیر نیاز دارید:

گوشت گوساله بدون چربی: ۵۰۰ گرم

پیاز: ۱عدد

زردچوبه: ۱قاشق چایخوری

فلفل سیاه: به میزان لازم

چوب دارچین: ۱عدد

نمک:  به میزان لازم

زعفران دم کرده: چند قاشق غذا خوری

برنج:  ۴ پیمانه

شوید: ۳۰۰ گرم

باقلا:  ۲ پیمانه

باقالی پلو با گوشت را چطور مجلسی بپزیم

دستور پخت باقالی پلو با گوشت

برای تهیه باقلی پلو با گوشت خوشمزه در ابتدای کار، گوشت را همراه پیاز خرد شده و زرد چوبه و فلفل سیاه و یک چوب دارچین آب‌پز می‌‌کنیم. وقتی گوشت کاملا پخته و نرم شد از آب، گوشت را جدا کرده و تکه تکه می‌‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار مجلسی

 

در تابه‌ای پیاز خلال شده را تفت داده و گوشت‌های تکه شده را به پیاز‌ها اضافه می‌‌کنیم و بعد کمی نمک و فلفل می‌‌زنیم و یک تفت کوچک می‌‌دهیم. بعد زعفران دمکرده به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می‌‌کنیم و کنار می‌‌گذاریم.

 

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده سپس اجازه می‌دهیم تا جوش بیاید، سپس باقلا را در آبجوش ریخته و وقتی تقریبا پخته شد، برنج را اضافه کرده و بعد از کمی جوش خوردن، شوید را اضافه می‌کنیم.

 

وقتی برنج نیم پز شد، آن را آبکش می‌‌کنیم. کف قابلمه را روغن می‌ریزیم و در هر لایه از باقلا پلو، گوشت ریخته و می‌‌گذاریم دم بکشد. می‌توانید برای تزیین باقالی پلو ، گوشت را با باقالی پلو دم نکرده و هنگام سرو آن را در کنار برنج قرار دهید یا جداگانه در ظرف دیگری بگذارید.

 

نحوه تشخیص باقالی مرغوب

برای خرید باقالی مرغوب به چند نکته باید توجه کرد. باقلای خوب و تازه، رنگ سبز بدون زردی دارد. دقت داشته باشید بین دانه و پوست فضای خالی وجود نداشته باشد.

 

فیلم: طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی

 

پوست دانه نیز باید کاملا سبز باشد. هرقدر رنگ باقلا، زرد یا قهوه‌ای متمایل باشد کیفیت آن پایین‌تر است.

 

نرم بودن باقلا نشان‌دهنده کهنه بودن آن است. درست است که پوست‌گیری باقلای نرم راحت‌تر از باقلای سفت است ولی این سفتی نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است. برای خرید باقلای سبز نیز درنهایت تا اواخر خرداد فرصت دارید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.