2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی اصل و خوشمزه برای 4 نفر

طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی اصل و خوشمزه برای 4 نفر

یکی از بهترین دستور پخت ها برای قلیه ماهی اصل را در اینجا بخوانید و این غذای جنوبی را در خانه درست کنید.

دوات آنلاین -قلیه ماهی یکی از معروف ترین غذاهای جنوبی است که در سراسر کشور طرفدار دارد. این غذا را با دستورهای مختلف تهیه می کنند اما اگر می خواهید قلیه ماهی اصل درست کنید که خوشمزه تر از همیشه شود می توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

مواد لازم برای 4 نفر

به نوشته همشهری شما برای تهیه قلیه ماهی برای 4 نفر به مواد زیر نیاز دارد و اگر تعداد نفرات بیشتر شد مواد را نیز به همان نسبت بیشتر کنید:

فیله ماهی شیر یا هامور یا زبید: 4 تکه

سیر: 6 عدد

گشنیز: 300 گرم

شنبلیه: 50 گرم

پیاز متوسط: 2 عدد

تمر هندی: 200 گرم

روغن مایع: به اندازه کافی

نمک، فلفل سیاه وزردچوبه: به اندازه کافی

با دستور پخت و طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی آشنا شوید

دستور پخت قلیه ماهی اصل

پیازها و سیرها را پوست گرفته و می‌شوییم و روی تخته نگینی خرد می‌کنیم و داخل قابلمه‌ای روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم.

 

فیلم: آموزش تهیه ماهی شکم پر جنوبی

 

پس از اینکه کمی داغ شد سیرها را داخل آن می‌ریزیم تا سرخ شوند و سپس در بشقابی می‌ریزیم.  پیازها را داخل تابه می‌ریزیم تا طلایی شوند و سیرهای سرخ شده را به پیازهای سرخ شده در تابه می‌افزاییم و نمک، فلفل و زردچوبه را روی پیاز و سیر داغ می‌ریزیم و تفت می‌دهیم.

 

سپس گشنیز و شنبلیله را پاک می‌کنیم و می‌شوییم و روی تخته ساطوری خرد می‌کنیم. گشنیز و شنبلیله خرد‌شده را با حرارت کم و کمی روغن، خوب تفت می‌دهیم تا از خامی خارج و رنگ آن کمی تیره شود و بعد آن را به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.

 

بعد نصف لیوان آب اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا سبزی‌ها با حرارت کم خوب پخته شوند. سپس تمر هندی را با 3لیوان آب رقیق می‌کنیم و از صافی رد کرده و با پشت قاشق فشار می‌دهیم تا عصاره تمر هندی خارج شود و فقط مغزها داخل صافی بماند و بعد به خورشت اضافه می‌کنیم و (اگر به تمر هندی دسترسی ندارید به جای آن می‌توانید از 3قاشق غذاخوری رب انار ترش استفاده کنید) صبر می‌کنیم تا خورشت خوب جا بیفتد. خورشت که تغییر رنگ داد ماهی‌ها را داخل آن می‌ریزیم و 30دقیقه زمان می‌برد تا ماهی‌ها کاملاً پخته شود.

 

همچنین می‌توانید قبل از انداختن ماهی‌ها در خورشت ابتدا آنها را سرخ کنید. در آخر خورشت که خوب پخت و جا افتاد در ظرف مورد نظر سرو و با پلو میل کنید. در نهایت به این نکته باید توجه کرد که زمان پختن به انتخاب ماهی نیز متغیر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.