2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه 2 نوع کمپوت زردآلو و گیلاس در خانه

طرز تهیه 2 نوع کمپوت زردآلو و گیلاس در خانه

برای تهیه کمپوت های خانگی با زردآلو و گیلاس کار سختی در پیش ندارید و خیلی راحت می توانید کمپوت هایی با طعم بی نظیر درست کنید.

دوات آنلاین -هر نوع کمپوتی که دوست داشته باشید در همه مغازه ها موجود است اما هیچ چیز کمپوت خانگی نمی شود. هم درست کردن آن لذت بخش است و هم میل کردنش. دو نوع کمپوت زردآلو و گیلاس خیلی طرفدار دارند و برای میان وعده حسابی می چسبد.

کمپوت گیلاس را چطور درست می کنند

تهیه آسان کمپوت گیلاس

به نوشته اسنپ مارکت برای تهیه این نوع کمپوت خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

 800 گرم گرم گیلاس
 200 گرم گرم شکر
۲ لیوان آب

برای درست‌کردن کمپوت به این روش، ابتدا گیلاس‌ها را پاک کنید. 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای زردآلو و آلبالو

 

بعد از جداکردن ساقه گیلاس آن را همراه شکر و آب درون ظرفی بریزید. 

 

ظرف را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. بعد از این‌که محتویات ظرف به جوش آمد، کف‌های ایجادشده روی آن را بردارید. اجازه دهید کمپوت به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.

 

 بعد از گذشت این مدت بگذارید گیلاس‌ها خنک شوند و کمپوت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید. شما می‌توانید با این روش کمپوت را به مدت یک هفته داخل یخچال نگه دارید.

 

یادتان باشد شیشه‌‌هایی را که برای نگهداری کمپوت در نظر گرفته‌اید، باید در آب گرم جوشانده شوند.


اگر آبی که گیلاس را داخل آن می‌ریزید خیلی داغ باشد، گیلاس‌ها له می‌شوند.


برای جلوگیری از ترک‌خوردن شیشه‌های کمپوت، آن‌ها را در حالی که داغ هستند از آب بیرون نیاورید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو چگونه است

روش درست کردن کمپوت زردآلوی خانگی

برای تهیه کمپوت زردآلو نیز به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید و همان زردآلو، آب و شکر با همان نسبتی که درباره گیلاس گفتیم کافی است.

 

بدانید: طرز تهیه و خاصیت های شربت جلاب

 

به نوشته باشگاه خبرنگاران ابتدا زردآلو‌ها را تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شوند و آب اضافه‌ای نداشته باشند.

 

زردآلو‌ها را در شیشه‌های استریل و خشک بریزید و شیشه را خوب تکان دهید و چند بار به سطح بکوبید تا جابجا شوند و فضای اضافه بیش از حد بین میوه‌ها نباشد.

 

شیشه‌ها را با آب جوشیده خنک شده پر کنید و در هر شیشه ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری شکر بریزید. میزان شکر بستگی به ذائقه شما و شیرینی‌ها میوه‌ها دارد.

 

اگر زردآلو‌ها خیلی شیرین هستند، شکر کمتری اضافه کنید.

 

مقداری از شربت را بچشید و شکر را با توجه به شیرینی میوه و ذائقه خود اضافه کنید، در کل کمپوت نباید زیاد شیرین باشد.

 

شیشه‌ها که کامل پر شد، در فلزی آن‌ها را محکم ببندید و درون قابلمه‌ای بچینید.

 

قابلمه را با آب شیر پر کنید تا جاییکه شیشه‌ها در آب باشند و روی شعله قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. از زمانیکه به نقطه جوش رسید ۱۵ دقیقه شیشه‌ها بجوشند.

 

سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شیشه‌ها از داغی بیفتند سپس از آب خارج کنید و به صورت وارونه روی سطحی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

 

وارونه کردن شیشه باعث میشود اگر هوای اضافی درون شیشه باشد خارج شود و همچنین اگر در شیشه به خوبی بسته نشده باشد، مایه کمپوت از آن خارج شود و متوجه شوید، شیشه‌ای که نشتی دارد باید زودتر از بقیه مصرف شود.

 

شیشه‌ها را بعد از خنک شدن به یخچال انتقال دهید و تا قبل از باز شدن در شیشه، حدود ۶ ماه قابل نگهداری هستند و در صورتیکه در شیشه باز شد ظرف چند روز باید مصرف شود.

 

کمپوت نیاز به هیچ افزودنی مانند وانیل یا زعفران و یا رنگ غذا ندارد و میوه به اندازه کافی طعم و رنگ دارد.

 

در صورت تمایل می‌توانید آب و شکر را در ظرفی مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید تا شکر حل شود و اجازه دهید از داغی بیفتد و سپس شیشه‌ها را با آن پر کنید.

 

همچنین میتوانید آب و شکر را مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید و زردآلو‌ها را به آن اضافه کنید و حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانیکه بپزند و نرم شوند با شعله متوسط بجوشند. سپس در شیشه بریزید و ظرف یک هفته مصرف کنید. این روش قابلیت نگهداری طولانی مدت ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.