2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه کامل کیک هویج خانگی با فر و بدون فر

طرز تهیه کامل کیک هویج خانگی با فر و بدون فر

دستور پخت و همه فوت و فن های درست کردن کیک هویج خوشمزه در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -کیک هویج یکی از محبوب ترین کیک ها است که درست کردن نوع خانگی آن کار راحتی است و شما هم می توانید این کیک را با فر بپزید و هم آن را بدون فر درست کنید.

 

مواد اولیه برای کیک هویج

چاردیواری جام جم نوشت: برای پخت این کیک به یک پیمانه شکر، نصف قاشق چای‌خوری وانیل، ۳ عدد تخم مرغ، ۲ پیمانه هویج رنده شده، ۲ پیمانه آرد، یک قاشق دارچین، یک و نیم قاشق بکینگ پودر، یک قاشق پوست رنده شده لیمو ترش و ۳.۴پیمانه روغن ارده کنجد یا روغن مایع ساده نیاز داریم.

 

 همچنین بنا به سلیقه خودمون می‌تونیم از گردو، فندق، بادام، پسته و کشمش هم استفاده کنیم؛ چه در داخل کیک و چه برای تزئین اون.

طرز تهیه و دستور پخت کیک هویج خانگی را یاد بگیرید

دستور پخت کیک هویج

چون این کیک دستور پخت بسیار آسونی داره، فرزندان‌تون هم می‌تونن در درست کردنش سهیم باشن. این کار هم باعث ترغیب بیشتر اونها به خوردن این عصرانه مقوی می‌شه و هم لحظه‌های خوب و خاطره‌سازی رو براتون رقم می‌زنه.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ساده و خوشمزه خانگی

 

برای تهیه این کیک، ابتدا تخم مرغ‌ها رو همراه شکر و پوست رنده‌شده لیمو ترش -که بسیار خوش طعم و عطره و در عین حال برای سلامت پوست و مو مفیده، برای کاهش استرس و نگرانی هم موثره-هم می‌زنیم. بهتره این کار با همزن برقی انجام بشه، ولی در صورت نداشتن همزن، می‌تونیم به صورت دستی و با سرعت عمل بالا این کار رو بکنیم. در اینجا باید هم زدن رو تا زمانی که مخلوط‌مون سفید و کشدار بشه ادامه بدیم.

 

در مرحله بعد آردی که از قبل سه بار الک کردیم رو به همراه وانیل، دارچین و بکینگ پودر، کم کم و در طی چند مرحله، بهش اضافه می‌کنیم و به صورت دورانی و در یک جهت هم می‌زنیم.

 

وقتی که موادمون کامل با هم ترکیب شد، روغن، گردو و هویج رنده شده رو هم بهش اضافه می‌کنیم. ولی باید حواسمون باشه تو این مرحله نباید مخلوط‌مون رو زیاد هم بزنیم چون باعث می‌شه کیک خوب پف نکنه و خمیری شه.

 

پخت کیک با فر

اگه بخواهیم کیک‌مون رو با فر درست کنیم باید مواد رو داخل ظرف مورد نظرمون که با کره یا روغن چرب شده، بریزیم و بعد هم اونو در فر که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم شده، قرار بدیم. معمولا در مدت زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، کیک آماده می‌شه.

 

برای پخت کیک بدون فر هم ابتدا قابلمه مورد نظرمون رو با روغن کامل چرب می‌کنیم. می‌تونیم از کاغذ روغنی هم برای کف قابلمه‌مون استفاده کنیم.

 

فیلم: طرز تهیه کلوچه مغزدار شکلاتی

 

بعد مواد رو داخلش می‌ریزیم و اجازه می‌دیم کیک روی حرارت خیلی ملایم یا روی شعله‌پخش‌کن پخته شه. اندازه قابلمه هم باید به شکلی باشه که به کیک اجازه پف کردن بده و بعد از ریختن مواد کیک، حداقل یک سومش خالی بمونه.

 

در این مرحله باید حواسمون باشه هم از دم‌کنی برای در قابلمه‌مون استفاده کنیم تا گرما و بخار از ظرف خارج نشه و هم در طول مدت پخت کیک و حداقل تا نیم‌ساعت، اصلا نباید در قابلمه رو برداریم چون این کار باعث پف نکردن کیک و خمیری شدنش می‌شه.

 

فیلم: آموزش پخت کیک کاراملی سیب

 

معمولا ۴۵ دقیقه هم برای پخت کیک‌مون کافیه و برای اطمینان از مغز پخت شدنش، می‌تونیم از خلال دندان استفاده کنیم؛ به این صورت که اونو در داخل کیک‌مون فرو می‌بریم و اگه خلال دندان تمیز از داخل ظرف بیرون اومد و مواد کیک بهش نچسبیده‌بود، یعنی کیک پخته. اگه دوست داریم که طرف دیگه کیک که روی حرارت نبوده هم برشته بشه، می‌تونیم کیک رو برگردونیم و اجازه بدیم ظرف مدت چهار تا پنج دقیقه روی کیک هم رنگ طلایی پیدا کنه.

 

الان دیگه کیک‌مون آماده شده و وقت اینه با مغز گردو یا فندق رنده شده یا با خلال بادوم و پسته، سطحش رو تزئین کنیم و از یه عصرانه لذیذ و مقوی لذت ببریم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.