2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
دستور پخت کیک گل محمدی و زعفران

دستور پخت کیک گل محمدی و زعفران

مواد لازم و طرز تهیه کیک گل محمدی با زعفران را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از کیک های خوشمزه که برای پذیرایی از مهمانان و به ویژه مهمانی های عصرانه بسیار مناسب است کیک گل محمدی است که البته باید با زعفران درست شود.

 

مواد لازم برای کیک گل محمدی

به نوشته خراسان، برای تهیه این کیک خوشمزه به این موارد نیاز داریم: دو پیمانه آرد سفید قنادی، یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر، یک قاشق مرباخوری هل آسیاب شده (بهتر است هل را خودتان آسیاب کنید و از پودر هل آماده استفاده نکنید)، ۳ عدد تخم مرغ درشت، نوک قاشق چای‌خوری وانیل، یک پیمانه شکر، سه چهارم پیمانه شیر، یک دوم پیمانه روغن، زعفران غلیظ دم کرده یا اسانس زعفران و کمی گل محمدی

 

فیلم: دستور پخت کیک تک نفره آلبالویی

 

مواد مورد نیاز برای سس زعفرانی

برای تهیه سس زعفرانی این کیک، یک و نیم لیوان شیر، نصف لیوان شکر، ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و زعفران غلیظ دم کرده به میزان لازم نیاز داریم. حالا برویم سروقت درست کردن این کیک.

طرز تهیه و دستور پخت کیک گل محمدی چگونه است

طرز تهیه کیک گل محمدی با زعفران

نصف لیوان از شیر را با نشاسته ذرت ترکیب کنید، خوب که حل شد بقیه شیر، شکر و زعفران را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود، دقت کنید که حتما حرارت ملایم باشد تا بوی خامی نداشته باشد، در پایان می‌توانید گلاب هم به آن بیفزایید و بعد از خاموش کردن حرارت، در صورت تمایل کمی وانیل هم به آن اضافه کنید.

 

1) حتما آرد و بکینگ پودر را ۳ بار با هم الک کنید.

 

2) حین هم‌زدن تخم مرغ دورگیری کنید که کیک بوی زحم نگیرد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک فنجانی چگونه است

 

3) زعفران هرچقدر غلیظ‌تر و بیشتر باشد کیک خوشمزه‌تر می‌شود.

 

4) تخم‌مرغ و شکر را حداقل 6 دقیقه هم بزنید.

 

 5) برای پخت کیک در فرهای برقی به دمای ۱۶۰ و در فرهای گازی به دمای ۱۸۰ درجه نیاز داریم.

 

6) نیم ساعت اول در فر را تحت هیچ شرایطی باز نکنید؛ بعد از نیم ساعت با خلال دندان چک کنید اگر کیک به خلال نچسبید، آماده است و می‌توانید فر را خاموش کنید.برای طرز تهیه کیک هم ابتدا تخم مرغ ،شکر،وانیل و اسانس را  حدود 6 دقیقه با دور تند همزن خوب هم  بزنید، بعد روغن مایع اضافه  کنید و دوباره یک دور هم  بزنید ، در پایان شیر را به آن بیفزایید  و 30 ثانیه هم  بزنید، اکنون همزن برقی را کنار بگذارید و آرد و بکینگ پودر الک شده را طی سه مرحله اضافه کنید  و با لیسک یا همزن دستی مخلوط کنید  و در آخر کمی گل محمدی بیفزایید.این نکته را فراموش نکنید که فر از قبل گرم شده باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.