2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دریاچه آویدر کجای نوشهر است و چگونه می توانیم برویم

دریاچه آویدر کجای نوشهر است و چگونه می توانیم برویم

مسیر رفتن به دریاچه آویدر، تفریحات آن منطقه و اطلاعات دیگری که در این سفر به آن نیاز خواهدی داشت در اینجا گردآوری شده است.

دوات آنلاین -دریاچه آویدر یکی از مناطق دیدنی نوشهر استان مانزدران است؛ منطقه ای که در آن می توانید هم از طبیعت لذت ببرید و هم از تفریحاتی مانند ماهیگری و قایق سواری.

 

دریاچه آویدر کجاست

دریاچه آویدر  در۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر، نزدیک به پارک جنگلی سیسنگان است و سد آبیدر هم جلوی همین دریاچه است.

 

به نوشته شهرداری نوشهر این سد و دریاچه پشت آن دریاچه در فاصله‌ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار دارد که این امر سبب کاهش رطوبت هوا در این منطقه شده‌است. سد خاکی آویدر در حقیقت متعلق به اداره آبیاری منطقه‌است و دریاچه پشت سد نیز جهت تامین آب مورد نیاز زمینهای زراعتی منطقه ایجاد شده‌است.

 

این دریاچه ۱۲۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

راه دسترسی به دریاچه آویدر نوشهر کجاست

مسیر رفتن به دریاچه آویدر

روش دسترسی به سد آبیدر و مجتمع تفریحی، جاده‌ای به طول تقریبی ۵ کیلومتر است که از جاده اصلی (نوشهر به نور) منشعب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شهر جویبار کجاست

 

آدرس دقیق تر این طور است که شما از نوشهر به سمت نور برانید و 10 کیلومتر بعد از پارک جنگلی سیسنگان چشم تان به دنبال تابلوی روستای صلاح الدین کلا باشد در آنجا تابلوی سد آبیدر را هم می بینید و وارد جاده فرعی می شوید. پس از ورود به این جاده از روستاهای صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا می گذرید که حدودا 5 کیلومتر است بعد از آن به سد و دریاچه می رسید.

از ماهیگیری در دریاچه آویدر لذت ببرید

ماهیگیری در دریاچه آویدر

نزدیکی کوه و دریاچه آویدر تقریبا وسیع زیبایی خاصی به منطقه بخشیده است. ضمن اینکه وجود فضای باز اطراف دریاچه اطراق برای یک سفر یکروزه را ممکن می سازد.

 

در هنگام شب دریاچه نور کافی ندارد. در قسمتی از دریاچه جزیره کوچکی ایجاد شده است که نشان می دهد قبل از این که سد خاکی احداث شود ، تپه ای در این قسمت قرار داشته است.

 

در همین زمینه: راهنمای سفر به تنگه دار نوشهر

 

در داخل دریاچه گویا ماهی هم وجود دارد. به این ترتیب اگر به ماهیگیری و سکوت دلنشین طبیعت علاقه دارید، قلاب ماهیگیری خود را فراموش نکنید.

دریاچه آویدر چه تفریحاتی دارد

امکانات تفریحی آویدر

ورودی مجموعه تفریحی آویدر توسط نگهبانی از سایر قسمت‌های جنگل جدا شده ‌است.

• ماهیگیری

• اسب سواری

• دوچرخه سواری

• قایق سواری از نوع پدالی

• قایق سواری از نوع موتوری (تندرو)

 

آب و هوای آویدر

هوای منطقه به علت مجاورت با آب ، کمی خنک تر و مطبوع تر از شهر است. به همین دلیل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است البته پاییز هم قشنگی خودش را دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.