2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه دسر طالبی با ژله و خامه

طرز تهیه دسر طالبی با ژله و خامه

روش درست کردن نوعی دسر طالبی که طعمی بسیار عالی دارد در این مطلب آموزش داده شده است.

دوات آنلاین -دسر طالبی یکی از خوشمزه ترین دسرها برای فصل گرم سال است که اگر آن را با ژلاتین و خامه درست کنید واقعا طعم بی نظیری خواهد داشت.

 

مواد لازم برای دسر طالبی

به نوشته خراسان برای درست کردن دسر طالبی به مواد زیر نیاز دارید.

طالبی متوسط:یک عدد

پودر ژلاتین: 2 قاشق سوپ خوری

خامه صبحانه:نصف پیمانه

شکر: 4 قاشق سوپ خوری

چطور با طالبی و ژله دسر درست کنیم

روش درست کردن دسر طالبی

1-طالبی را بشویید و گوشت میوه را از پوست آن جدا کنید. میوه را پوره کنید، برای این کار، هم می‌توان  از مخلوط‌کن استفاده و هم  طالبی را با رنده ریز رنده کرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه فالوده شیرازی درست کنیم

 

 2-پوره طالبی را در قابلمه‌ای بریزید، با شکر مخلوط کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. کمی که پوره گرم شد، همه پودر ژلاتین را روی آن بپاشید.

 

3- مخلوط را  دایم هم بزنید تا پودر ژلاتین با میوه و شکر به خوبی حل شود. مخلوط را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد.

 

4- خامه را اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با مواد حل و یکدست شود.

 

فیلم: طرز تهیه ژله زعفرانی به‌عنوان دسر مجلسی

 

5-قالب مدنظر را کمی خیس کنید و در فریزر بگذارید. بعد از چند دقیقه وقتی تیغه‌های یخ را در قالب دیدید آن را از فریزر بیرون بیاورید و دسر را در قالب بریزید.

 

6-دسر را در یخچال به مدت 4 تا 5 ساعت بگذارید تا ژلاتین باعث شود دسر خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت قالب را بیرون بیاورید، در ظرف مدنظر برگردانید و سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.