2024/10/24
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان
پیشنهادات ما
مه لقا باقری این بار در نقش محبوبه در سریال حکم رشد

مه لقا باقری این بار در نقش محبوبه در سریال حکم رشد

بیوگرافی مه لقا باقری را که در سریال حکم رشد در نقش محبوبه بازی کرده در این مطلب مرور کرده ایم.

دوات آنلاین -شاهد حلاج- مه باقری بازیگری نام آشنا است که در سریال حکم رشد نقش محبوبه را برعهده دارد. زندگینامه این هنرمند را  در ادامه بخوانید و با او که همسر جواد عزتی است بیشتر آشنا شوید.

 

زندگی شخصی مه لقا باقری

مه لقا باقری 25 خرداد سال 1360 در تهران به دنیا آمد. او در رشته کارگردانی تئاتر در دانشگاه سوره درس خواند و همانجا هم با جواد عزتی آشنا و این آشنایی به ازدواج منجر شد.

 

باقری مدرک فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و در تمام این سال ها علاوه بر تئاتر در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعال بوده است.

مه لقا باقری بازیگر  نقش محبوبه در سریال حکم رشد

سریال های مه لقا باقری

مه لقا باقری در برنامه دورهمی نقش همسر قیمت را برعهده داشت؛ البته در فصل اول این مجموعه و بعد از آن دیگر در دورهمی بازی نکرد.

 

اولین سریال تلویزیونی این بازیگر حوض فیروزه بود که در سال 1384 ساخته شد. او سپس یک سال بعد در سریال باغ مظفر با مهران مدیری همکاری کرد و در سال 1390 در سریال راه در رو بازی کرد.

 

باقری در سال 91 در سریال سیر و سرکه جلوی دوربین رفت و سه سال بعد در فصل دوم سریال دردسرهای عظیم با شوهرش همکار شد.

 

باقری علاوه بر این تاکنون در دو سریال در شبکه نمایش خانگی بازی کرده که در هر دو آنها ج.واد عزتی نیز حضور داشته است. سریال های قهوه تلخ و زخم کاری آثار این بانوی هنرمند در نمایش خانگی است.

مه لقا باقری بازیگر  نقش محبوبه در سریال حکم رشد

فیلم های سینمایی مه لقا باقری

باقری تاکنون در چندین فیلم سینمایی بازی کرده است. اولین آنها با نام آینه بغل در 96 تولید شد. او دو سال بعد در فیلم شنای پروانه به ایفای نقش پرداخت و در سال 99 نیز در فیلم شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان نقش مدیر مدرسه را برعهده گرفت.

 

فیلم شهربانو به کارگردانی مریم بحرالعلومی از دیگر کارهای سینمایی باقری است. در این فیلم شهربانو مادر سه فرزند است که به جرم انتقال مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده است. او پس از یازده سال زندان، برای شرکت در عروسی پسرش برای چند روز از زندان آزاد می‌شود. با این حال، این آزادی موقت او را با جنبه دیگری از زندگی خود و خانواده‌اش قبل از بازگشت به زندان روبه‌رو می‌کند.

 

باقری که در این سال ها هم در آثار طنز حضور داشته و هم کار اجتماعی و درام انجام داده در فیلم کمدی وقت بزرگ شدنه با شوهرش همبازی بود.

 

فیلم های سینمایی بزرگراه و اشک انمار از دیگر کارهای مه لقا است.

مه لقا باقری بازیگر  نقش محبوبه در سریال حکم رشد

بازی در نقش محبوبه در سریال حکم رشد

سریال حکم رشد مجموعه ای پلیسی است که برای شبکه 3 ساخته شده و یکی از نقش های اصلی آن محبوبه نام دارد. مه لقا باقری با بازی در این نقش بعد از 6 سال به تلویزیون بازگشته است. البته او در این فاصله دو تله فیلم نیز بازی کرده بود که ظاهرا زیاد دیده نشد.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.