2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خوراکی مفید برای درمان خانگی بی خوابی

خوراکی مفید برای درمان خانگی بی خوابی

اگر شما هم دچار مشکل بی خوابی هستید یک خوراکی که مصرف خانگی دارد به شما برای درمان و رفع مشکل کمک زیادی می کند. این موضوع در جدیدترین تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است.

دوات آنلاین -اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی باشید که با مشکل بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند، مایلید تقریبا هر کاری را امتحان کنید تا کمی خواب باکیفیت داشته باشید اما به احتمال زیاد یک راه‌حل را امتحان نکرده‌اید. تحقیقات جدید راه‌حل تازه‌ای برای پایان دادن به برخی از شدیدترین مشکلات خواب ارائه می‌دهند و در لابه‌لای مقالات می‌بینیم صحبت از روغن ماهی غنی از امگاــ۳ است. مصرف امگاــ۳ معمولا کمتر با داشتن خواب خوب مرتبط دانسته می‌شود. اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهند مصرف امگاــ۳ می‌تواند راز داشتن خواب خوب باشد که تاکنون از دیده‌ها پنهان بوده است.

 

 امگا ــ۳ چگونه به خواب کمک می‌کند؟

جام جم نوشت: در سال‌های اخیر، توجه فزاینده‌ای به فواید بالقوه امگاــ۳ برای خواب صورت گرفته است. با این حال دانشمندان هنوز باید چیزهای زیادی درمورد روش‌هایی که امگاــ۳ می‌تواند بر خواب تأثیر بگذارد، بدانند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه دانشمندان تاکنون از تاثیر امگاــ۳ بر خواب دانسته‌اند بیندازیم:

 

امگاــ۳ می‌تواند کیفیت و کمیت خواب را در بزرگسالان بهبود ببخشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگاــ۳ ناشی از مصرف منظم ماهی‌های چرب غنی از امگاــ۳ به بهبود کیفیت خواب، سریع‌تر به خواب رفتن شما و همچنین بهبود عملکرد روزانه‌تان کمک می‌کنند. ماهی‌های چرب همچنین منابع خوبی از ویتامین D هستند که برای خواب خوب بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید: چگونه زود بخوابیم؛ تکنیک های موثر

 

ماده دی‌اچ‌ای (DHA) موجود در روغن ماهی، ترشح هورمون ملاتونین را تحریک می‌کند: ملاتونین هورمونی کلیدی است که به بدن کمک می‌کند تا برای خواب آماده شود. ملاتونین با ارسال سیگنال‌هایی به بدن مبنی بر این‌که زمان استراحت است، به شما کمک می‌کند آرام شوید و سطح هورمون‌های تحریک‌کننده هوشیاری، دمای بدن و فشار خون را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد سطوح پایین امگاــ۳ و دی‌اچ‌ای باعث کمبود ملاتونین و افزایش سطح دی‌اچ‌ای باعث افزایش سطح ملاتونین می‌شود.

 

مصرف امگاــ۳ می‌تواند به افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب کمک کند: توانایی امگاــ۳ در کاهش التهاب باعث می‌شود این اسیدهای چرب به‌ویژه برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب مفید باشند. تحقیقات نشان داده سطوح پایین امگاــ۳ و دی‌اچ‌ای با تشدید مشکل آپنه انسدادی خواب مرتبط است و افزایش سطح دی‌اچ‌ای خطر آپنه خواب را کاهش می‌دهد.

بی خوابی را چگونه به روش خانگی درمان کنیم

سطح امگا  ــ۳ خود را افزایش دهید

نتایج مطالعات حاکی از آن است که افزایش سطح امگاــ۳ به‌طور بالقوه می‌تواند ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه برای افزایش کیفیت و کمیت خواب شما باشد. اگر چند بار در هفته ماهی نمی‌خورید، بهتر است مکمل روغن ماهی مصرف کنید و البته این فقط به‌علت داشتن خواب خوب نیست. روغن ماهی برای عملکرد کلی قلب و عروق هم بسیار مهم است و از برخی جهات، روغن غنی از امگاــ۳ در کاهش خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی مؤثرتر از داروست. روغن ماهی همچنین یکی از قوی‌ترین مقابله‌کنندگان با التهاب است و می‌تواند از شما در برابر درد مفاصل، کمردرد و سایر اشکال التهابی درد محافظت کند. دی‌اچ‌ای موجود در روغن ماهی برای بینایی سالم و سلامت مغز حیاتی است. هم شبکیه و هم مغز برای عملکرد مناسب به این اسید چرب نیاز دارند.

 

منابع: healthiertalk.com و thesleepdoctor.com

ترجمه: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.