2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه شربت به لیمو چگونه است

طرز تهیه شربت به لیمو چگونه است

طرز تهیه شربت به لیمو را که برای رفع تشنگی بسیار مفید است در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -شربت به لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های خنک برای رفع عطش است که در ماه مبارک رمضان و همچنین تابستان می تواند بسیار به شما کمک کند. دستور درست کردن این شربت را در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای شربت به لیمو

به نوشته خراسان مواد لازم برای درست کردن این شربت برای 6 نفر به شرح زیر است:

به: یک کیلوگرم

آب لیمو ترش: نصف لیوان

شکر: یک کیلوگرم

طرز تهیه شربت به لیمو را یاد بگیرید

روش تهیه شربت به لیمو

1.ابتدا میوه به را پوست کنید ، سپس دانه‌های آن‌ را جدا و با رنده ریز رنده کنید یا می‌توانید آن‌ را درون مخلوط کن بریزید و میکس کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سکنجبین خانگی

 

2. در این مرحله به رنده شده یا پوره به را درون یک قابلمه مناسب بریزید، سپس نصف شکر را به صورت پخش روی به بریزید. در قابلمه را بگذارید و آن‌را به مدت حداقل ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

3. پس از گذشت این زمان قابلمه را خارج کنید، سپس دو تا سه لیوان آب جوش را روی ترکیب شکر و به بریزید.

 

4. قابلمه را به مدت ۲ ساعت در فضای محیط قرار دهید، سپس شربت درون قابلمه را از صافی رد  کنید و مجدد داخل قابلمه بریزید. در ادامه باقی مانده شکر را نیز اضافه  کنید و شربت را روی حرارت ملایم قرار دهید.

 

بدانید: موهیتوی هندوانه را چطور درست کنیم

 

5. پس از این که شربت شروع به جوشیدن کرد، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کنید و دور بریزید تا رنگ شربت شفاف شود. پس از این که شربت غلیظ شد، آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید.

 

6.  بگذارید شربت چند جوش دیگر بزند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا شربت در فضای آشپزخانه خنک شود.

 

7. طریقه مصرف این شربت مانند دیگر شربت های غلیظ است. داخل یک لیوان یک  یا دو قاشق غذاخوری از این شربت بریزید و باقی مانده حجم لیوان را با آب خنک پر کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.