2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه سکنجبین خانگی را یاد بگیرید

طرز تهیه سکنجبین خانگی را یاد بگیرید

همه فوت و فن هایی را که برای درست کردن سکنجبین سنتی لازم است بدانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سکنجبین فقط برای سیزده بدر نیست بلکه در روزهای گرم سال نیز می توانید با آن نوشیدنی خنک و دلپذیری را درست کنید و از آن لذت ببرید. ضمن این که از فواید زیاد نیز بهره مند خواهید شد اما بهتر است سکنجبین را خودتان در خانه و به شیوه سنتی تهیه کنید. روش این کار را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید:

 

مواد لازم برای تهیه سکنجبین خانگی

نعناع  ۲ کیلو

سرکه سفید  نصف الی ۱ پیمانه

شکر ۳ کیلو

 آب 10 تا 12 لیوان

گلاب  مقداری

چگونه در خانه سکنجبین سنتی درست کنیم

طرز تهیه سکنجبین

۱. شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشند و شکر کاملا در آب حل شود. سپس نعناع پاک شده و شسته شده را  ۳ تا ۴ دسته میکنیم و با نخ میبندیم و داخل شهد شکر و آب می کنیم و با حرارت ملایم اجازه میدهیم تا شهد بجوشد و غلیظ شود.

 

بیشتر بخوانید: لیمو و عسل برای چی خوب است

 

۲. وقتی شهد قوام کافی را بدست آورد و عطر نعنا در شهد جدا شد گلاب و سرکه را هم اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا چند قول بزنند. و وقتی که که شربت را با کفگیر برداشتیم و شربت در لبه کفگیر به صورت نیم دایره جمع شد و وسطش شکاف خورد شربت سکنجبین آمادست.شربت را از صافی رد کنید و بعد از خنک شدن در شیشه های در بسته در یخچال نگهداری کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.