2022/05/21
۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت
دیباچه
فرنی را چطور رژیمی درست کنیم

فرنی را چطور رژیمی درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت فرنی رژیمی با شکر کم را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -فرنی رژیمی و کم شکر از جمله دسرهایی است که به ویژه در ماه مبارک رمضان خیلی می چسبدذ و از میل کردن آن لذت خواهید برد. اما طرز تهیه آن چگونه است؟

 

مواد مورد نیاز برای فرنی رژیمی

به نوشته خراسان برای پختن فرنی رژیمی برای 6 نفر مواد زیر را لازم دارید:

آرد برنج: 2.5 فنجان

آب سرد: دو سوم فنجان

شیر پرچرب: ۷ فنجان

شکر: یک فنجان

گلاب: ۳ قاشق غذاخوری

پسته خلال شده برای تزیین: یک تا ۲ قاشق غذاخوری

فرنی رژیمی را چطور درست کنیم

طرز تهیه فرنی کم شکر

هفت فنجان شیر را اندازه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گل پالوده گیلانی

 

دو فنجان از این هفت فنجان را در یک قابلمه نچسب با حرارت متوسط گرم کنید و حدود ۵ دقیقه روی شعله بگذارید.سپس با یک  لیسک شیر را هم بزنید.

 

حالا آرد برنج را با  دوسوم آب سرد مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم به دست بیاید.

 

شعله را کم و مخلوط آرد برنج را به شیر اضافه کنید.

 

با حرکت مداوم مخلوط را هم بزنید تا زمانی که ترکیب غلیظ شود و قل بزند. حدود ۲ تا ۳ دقیقه این کار را ادامه دهید.

 

یک فنجان شیر سرد را اضافه کنید و به حرکت خود ادامه دهید تا دوباره فرنی سفت شود.

 

این کار را حدود ۷- ۱0 دقیقه ادامه دهید. چهارمین فنجان شیر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا فرنی غلیظ شود.

 

فیلم: طرز تهیه تارت خرمایی

 

شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید.

 

حرارت را زیاد کنید. سه فنجان شیر باقی مانده را هر بار یک فنجان اضافه کنید و قبل از اضافه کردن فنجان بعدی شیر، فرنی را هم بزنید تا با تشکیل حباب‌های هوا غلیظ شود.

 

بعد از غلیظ شدن آخرین فنجان شیر به آرامی اما به طور مداوم فرنی را هم بزنید. این مخلوط حالت نرمی دارد که با سرد شدن سفت خواهد شد.

 

فرنی را بلافاصله در هفت عدد کاسه بریزید و آن را با پسته خرد شده تزیین کنید و حداقل ۲ تا ۳ ساعت بدون سرپوش در یخچال قرار دهید.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.