2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پروبیوتیک طبیعی در چه چیزهایی وجود دارد

پروبیوتیک طبیعی در چه چیزهایی وجود دارد

پروبیوتیک ها چه خاصیت هایی دارد و غیر از ماست در چه خوراکی هایی وجود دارند؟

دوات آنلاین -همه ما ارگانیسم‌های کوچکی در بدن خود داریم. تعداد این میکروارگانیسم‌ها از تعداد سلول‌های بدن ما بیشتر است. باکتری‌های پروبیوتیک یکی از انواع این میکروارگانیسم‌ها هستند که برای عملکردهای درست دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارد. دفع عفونت‌ها، تقویت سیستم‌ایمنی، مقابله با چاقی و بهبود سلامت زنان ازجمله عملکردهای دیگر پروبیوتیک‌هاست.

 

پروبیوتیک برای چی خوب است

جام جم نوشت: در برخی موارد، پروبیوتیک ‌درمانی برای درمان مؤثر بیماری کرون، عفونت‌های دستگاه ادراری، سندرم روده تحریک‌پذیر، مشکلات مثانه، عفونت‌های واژن، زخم‌ها، مشکلات مربوط به کولون و اگزما در کودکان تجویز می‌شود. انواع مختلفی از پروبیوتیک‌ها در مواد غذایی تخمیرشده یافت می‌شوند. اگر برای دریافت دوز روزانه پروبیوتیک‌ها، خود را به ماست‌های ساده یا طعم‌دار محدود کرده‌اید و نمی‌توانید به مواد غذایی دیگری که سرشار از پروبیوتیک‌ها باشند فکر کنید، این شش خوراکی زیر را همواره در ذهن داشته باشید.

با خوراکی های حاوی پروبیوتیک آشنا شوید

شکلات تلخ، حاوی پروبیوتیک

علاوه‌براین‌که منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است، به‌خودی‌خود یک پروبیوتیک عالی است. وقتی شکلات تلخ می‌خورید، باکتری‌های خوب روده آن را می‌خورند. این باکتری‌ها با تغذیه از این ماده غذایی مفید رشد کرده و درنهایت ترکیبات ضد التهابی تولید می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: شیر گیاهی چیست و چه فوایدی دارد

 

پروبیوتیک در کامبوجا

این چای سرشار از پروبیوتیک است. کامبوجا که اغلب به‌عنوان چای قارچ شناخته می‌شود یک چای سبز یا سیاه تخمیرشده و مملو از باکتری‌های خوب است. این چای فواید زیادی برای سلامت دارد: عملکرد مناسب دستگاه گوارش و سیستم ایمنی را تضمین می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

چه غذاهایی حاوی پروبیوتیک طبیعی هستند

سرکه سیب مصرف کنید

دارای کاربردهای متنوعی است و معمولاً در هر خانه‌ای یافت می‌شود. بنابراین، این نوشیدنی غنی از پروبیوتیک به‌راحتی در دسترس شما قرار دارد. اجزای سیب برای باکتری‌های روده عالی هستند. بهتر است سرکه سیب را با آب رقیق کرده یا به غذا اضافه کنید.

 

بدانید: ماست پرچرب سالم تر است یا ماست کم‌ چرب

 

خیارشور پروبیوتیک دارد

حاوی سدیم و پتاسیم بالایی است و کالری کمی دارد. بنابراین می‌توان آن را یک میان‌وعده سالم دانست. خیارشور برای سلامت روده بسیار عالی است، فقط مطمئن شوید خیارشور سرکه‌ای را انتخاب می‌کنید نه آنهایی که فقط با سرکه آغشته شده‌اند. محلول ساخته‌شده از نمک دریا و آب محیط مناسبی برای رشد باکتری‌های خوب است.

 

کفیر منبع پروبیوتیک

نوشیدنی حاصل از تخمیر شیر است که خواص مفید زیادی دارد و یک منبع بسیار غنی‌تر و پربیوتیک‌تر از ماست به‌شمار می‌آید. این نوشیدنی حدود ۳۰ نوع باکتری و مخمر مفید دارد که آن را به یک منبع پروبیوتیک بسیار غنی و متنوع تبدیل می‌کنند. کفیر به علت ارزش تغذیه‌ای بالا و خواص ضدباکتریایی قوی باعث افزایش سطح سلامت و تسریع در درمان بیماری‌ها می‌شود.

 

تغذیه: بهترین پروتئین های گیاهی جایگزین گوشت

 

میسو را فراموش نکنید

خمیر سویا یا میسو که به عنوان یک محصول پروبیوتیک شناخته شده و اثرات مفید آن بر سلامت درحال‌حاضر توجه جهانی را به خود جلب کرده است، نوعی ماده غذایی است که از تخمیر غلات به‌دست‌می‌آید. میسو درواقع نوعی چاشنی ژاپنی است که در بیشتر غذاهای ژاپنی استفاده می‌شود. این ماده غذایی سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌های مقابله‌کننده با سرطان است. میسو هم به‌صورت صنعتی و هم به‌صورت خانگی قابل تهیه است.

 

منبع: ba-bamail.com

ترجمه: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.