2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ماهی زعفرانی را چطور درست می کنند

ماهی زعفرانی را چطور درست می کنند

همه فوت و فن های تهیه ماهی زعفرانی را در این مطلب یاد بگیرید و این غذا را با برنج میل کنید.

دوات آنلاین -یکی از روش های خوشمزه کردن ماهی به ویژه قزل آلا زعفرانی کردن آن است که اصلا کار سختی نیست البته باید از ادویه ها هم به طرز صحیح و مناسب استفاده کنید. دستور پخت این غذا را که معمولا با برنج سرو می شود، در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم برای ماهی زعفرانی

ماهی ۲ عدد متوسط

زعفران دم کرده نصف فنجان

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل و آویشن به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه، پودر سیر و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت ماهی زعفرانی را بخوانید

دستور پخت ماهی زغفرانی

برای تهیه ماهی رستورانی با سس زعفران در ابتدای کار سرکه سفید را به همراه مقداری نمک با هم ترکیب می کنیم، سپس شکم ماهی ها را به طور کامل باز کرده و محتویات داخل شکم شان را خالی کرده و آنها را به خوبی می شوییم.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماهی قزل آلا تنوری

 

در این مرحله با یک برس تمیز سرکه سفید را روی هر دو سمت بدن ماهی ها می مالیم و آنها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم. در همین حین سس زعفران را آماده می کنیم، برای این منظور زعفران دم کرده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

 

حالا روغن زیتون را به همراه مقداری پودر زنجبیل، آویشن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب لیمو ترش به زعفران اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم.

 

در این مرحله ماهی ها را از سمت پوست روی سینی فر قرار می دهیم، سپس سس زعفران را به صورت یکدست روی ماهی ها می مالیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم ماهی ها به طور کامل بپزند.

 

بدانید: طرز تهیه و خواص ماهی ساردین

 

زمان پخت ماهی ها بسته به صخامت و اندازه آنها متفاوت است و حدودا بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد. پس از اینکه ماهی ها به طور کامل پختند، گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی ماهی رنگ بگیرد.

 

پس از اینکه روی ماهی ها به خوبی رنگ گرفت و طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم. در نهایت ماهی ها را به آرامی از سینی فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه لیمو ترش و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

 

منبع: بولتن نیوز

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.